Thailand: hoe kan ik haar naar NL / België halen?

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Thailand: hoe kan ik haar naar NL / België halen?

Jan Tabak,

Volgens mij is het vrijwel onmogelijk (tegenwoordig) om een Thaise naar NL te halen zonder enige "stempeltjes" in je paspoort. Ik zou sterk aanraden om maar te beginnen met een toeristenvisum voor max. 3 maanden, en wat belangrijk schijnt te zijn in deze is om te vermelden hoe, waar, hoelang en hoe vaak jullie elkaar ontmoet hebben in je uitnodigingsbrief. En dit is alleen nog maar de praktische kant van het verhaal.

Vlucht boeken voor je Tirak

Er zullen onder jullie vast wel ervaringsdeskundigen zijn, die in het (recente) verleden je Thaise vriendin of vrouw naar NL hebben gehaald. Dat ga ik binnenkort ook doen.
    Ondanks dat ik heel veel vliegervaring heb en ook het een en ander van het boeken van tickets weet, zit ik toch nu te puzzelen hoe de tickets te regelen. Normaal boek ik mijn eigen tickets direct via de website van de betreffende airline, maar in dit geval moet ik dat anders doen, denk ik.

Hier zijn de details:
    • Ik ga zelf naar Thailand rond 25 januari 2008 waarschijnlijk met China Airlines. Bij aankomst, door naar Udon Thani waar in de buurt mijn vriendin woont.
    • Een aantal dagen later willen we samen terug naar BKK voor de visumaanvraag bij de NL ambassade. De papieren zijn in princiepe geen probleem en volgens de website van de ambassade, alsmede wat tips van kennissen, duurt de normale procedure 3-4 werkdagen (indien het visum wordt approved) voordat ze haar paspoort met visum kan ophalen.
    • Zodra we haar visum hebben willen we dan zo snel mogelijk terug naar Amsterdam vliegen. Waarschijnlijk rond 8 of 9 februari.
      We willen natuurlijk wel op dezelfde vlucht.
    • Nu denk ik om e.e.a. via 333-Travel te regelen, omdat zij ook een kantoor in BKK hebben. Ik kan voor mij zelf wel vaste data's boeken, maar ik weet natuurlijk niet wanneer we dan echt weg kunnen. Mijn ticket kan dan een wijzigbare retourdatum hebben.
      De terugreisdatum voor haar ligt dan in princiepe een kleine 90 dagen na haar aankomst datum i.v.m. de geldigheid van haar visum.

Wie kan mij wat tips geven hoe ik dit het beste kan regelen?

Bedankt alvast.
    Binnenkort alleen naar LOS.....
    ... en hopelijk samen met mijn Tilak terug naar NL!!!

Commentaar

Re: Vlucht boeken voor je Tirak

Oorspronkelijk geplaatst door Nanook
      Er zullen onder jullie vast wel ervaringsdeskundigen zijn, die in het (recente) verleden je Thaise vriendin of vrouw naar NL hebben gehaald. Dat ga ik binnenkort ook doen.
      Ondanks dat ik heel veel vliegervaring heb en ook het een en ander van het boeken van tickets weet, zit ik toch nu te puzzelen hoe de tickets te regelen. Normaal boek ik mijn eigen tickets direct via de website van de betreffende airline, maar in dit geval moet ik dat anders doen, denk ik.

Hier zijn de details:
      • Ik ga zelf naar Thailand rond 25 januari 2008 waarschijnlijk met China Airlines. Bij aankomst, door naar Udon Thani waar in de buurt mijn vriendin woont.
      • Een aantal dagen later willen we samen terug naar BKK voor de visumaanvraag bij de NL ambassade. De papieren zijn in princiepe geen probleem en volgens de website van de ambassade, alsmede wat tips van kennissen, duurt de normale procedure 3-4 werkdagen (indien het visum wordt approved) voordat ze haar paspoort met visum kan ophalen.
      • Zodra we haar visum hebben willen we dan zo snel mogelijk terug naar Amsterdam vliegen. Waarschijnlijk rond 8 of 9 februari.
        We willen natuurlijk wel op dezelfde vlucht.
      • Nu denk ik om e.e.a. via 333-Travel te regelen, omdat zij ook een kantoor in BKK hebben. Ik kan voor mij zelf wel vaste data's boeken, maar ik weet natuurlijk niet wanneer we dan echt weg kunnen. Mijn ticket kan dan een wijzigbare retourdatum hebben.
        De terugreisdatum voor haar ligt dan in princiepe een kleine 90 dagen na haar aankomst datum i.v.m. de geldigheid van haar visum.

Wie kan mij wat tips geven hoe ik dit het beste kan regelen?

Bedankt alvast.

Je zou eventueel je ticket rechtstreeks op het kantoor van china airlines kunnen boeken. Indien er geen plaats is kunnen ze daar jouw ticket omboeken om jullie samen op dezelde vlucht te krijgen. Het is aangeraden dit op voorhand te doen. Op de Belgische ambassade moet je zefs een optie op een ticket hebben met retourtje om je visum te verkrijgen (incl verzekering). Het kantoor van china airlines is het winkelcentrum van het Peninsula Plaza op het tweede verdiep. Dit is makkelijk te bereiken met de skytrain. Op wandelafstand van het "Ratchadamri Station".

Peninsula Plaza
      153 Ratchadamri Road
      Bangkok 10330

Commentaar

Re: Thailand: vragen

Ik zit een vlucht te plannen naar AMS met zijn tweeen (daar ga ik maar ven vanuit), maar nu zit ik met een prangende vraag. Wie weet op welke termijn je een afspraak kunt maken op de Ned ambassade? Het is te laat om te bellen dus verlaat ik mij even op u.

Ik heb zo'n mooie aanbieding gevonden, maar het zal kiele kiele worden!

Zovast bedankt!

De Wreker, die zich afvraagt of the airline een kerstmenu serveert met X-mas.

Commentaar

@ geachte heer de Wreker

Gewoon morgenochtend vroeg bellen naar Ambassade ( tel.nr voor visumaanvraag/afspraak op website) en je weet het zeker wanneer je een afspraak hebt voor je betere helft.

Is nu alleen maar gissen/koffiedik kijken als er iets vermeld wordt.

Wens je in ieder geval succes morgenochtend (12-12)

Commentaar

heer wreker kijk ook welke papieren je nodig hebt bij de ind
            o.a uitnodigings brief
            loon stroken van de laatste 3maanden.
            voorlopige reservering ticket
            dus nog geen ticket kopen
            afspraak maken,enkele dagen wachten
            eventueel 2de gesprek
            dan pas visa
            daarna nodig bij ophalen ziekte verzekering voor deze periode en origineel ticket.
            (helaas morgen weer 2 weken naar nederland.)

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door wreker Bekijk bericht
              Ik zit een vlucht te plannen naar AMS met zijn tweeen (daar ga ik maar ven vanuit), maar nu zit ik met een prangende vraag. Wie weet op welke termijn je een afspraak kunt maken op de Ned ambassade? Het is te laat om te bellen dus verlaat ik mij even op u.
              Afspraak maken in Thailand? Daar heb ik nog nooit van gehoord...gewoon met vriendin naar de ambassade lijkt me!
              Laatst gewijzigd door Benn0; 07-01-09, 11:54.

Commentaar

Inderdaad, gewoon naar Ambassade Bkk gaan is er niet meer bij voor visumaanvraag.

Ook niet vergeten om paspoort met alle niet blanco pagina's te copiëeren

Wens je sterkte en geduld

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door leannileilover Bekijk bericht
                  Afspraak maken in Thailand? Daar heb ik nog nooit van gehoord...gewoon met vriendin naar de ambassade lijkt me!
                  Zonder afspraak kom je echt niet aan de beurt!!
                  Ook voor een toeristenvisum moet je een afspraak maken en even een sticker halen is er echt niet (meer) bij.
                  it's good to be there

Commentaar

Mits je dame zelf over genoeg middelen (lees: geld) beschikt heeft ze dat niet nodig,
                    en kan ze op eigen gelegenheid op vakantie naar Nederland (schengenland).

Ze zal over een ticket moeten beschikken (of reservering), en aan moeten kunnen tonen
                    dat ze 30 euro p/d te besteden voor de duur van haar verblijf (max 90 dagen).

Dan hoef je dus niet eerst naar Nederland om die papieren te regelen.
                    Dus wel "eventjes" een paar honderd duizend bahtjes op haar rekening zetten

Een afspraak zal je sowieso inderdaad moeten maken bij de ambassade.
                    Met een beetje mazzel heb je dan over 2 weken een visa, of beter gezegd, Not heeft dan een visa.

Succes.

Limon.

Oorspronkelijk geplaatst door De oude baas
                    Ik snap ''o.a.'', maar Vergeet hierbij niet de garantverklaring die je moet laten tekenen in de gemeente waar je staat ingeschreven, + extra financiele garantverklaring.

Groet,

De oude baas.

Commentaar

Bedankt voor uw antwoorden! Kunnen midden volgende week terecht, dus dat is prima. De papieren heb ik via TNT express uit Ned. laten komen, kosten: 56€, maar binnen twee werkdagen hier. De visumprocedure zelf en de benodigde papieren ken ik als geen ander; ik heb 7 jaar niets anders gedaan. Maar de praktische zaken waren mij onbekend. Als ik iemand daar mee kan helpen; graag via IM.

En ik mag lekker mee naar de balie want ik ben nog steeds advocaat, so watch your words dear Benn0!

Vanaf 5 januari afspraken maken on-line via de site van de Ambassade te BKK!

Of ik Kerst ga halen weet ik niet, maar Oud en Nieuw moet mogelijk zijn. Als ze niet mee kan blijf ik gewoon lekker hier. Mijn oude kantoor neemt dan het bezwaar waar.

Ik ben net aangekomen in Patts, en mijn Balboekje staat geheel vol, zondagmiddag naar BKK, maandag de tickets regelen en dan afwachten of we wel of geen visum krijgen.

Het is toch anders, als je er zelf bij betrokken bent! Voorheen was ik geen tegenstander van de nieuwe Vreemdelingenwet 2000 van Cohen, en de beleidsregels die later onder verschillende ministers/staatssecretarissen vielen, maar nu denk ik daar HEEL anders over!

Inmiddels is het duidelijk dat mijn toekomst hier ligt, niet alleen om Not maar ik ben ook verliefd op dit land. Ach. je leeft maar een keer, dus gewoon doen!

De Wreker, die sommige mens(je)en begint te missen..........

Commentaar

Dus wel "eventjes" een paar honderd duizend bahtjes op haar rekening zetten

dit zal helaas niet werken, het geld moet al een bepaalde termijn op de rekening staan.volgens mij 3 maanden.

Commentaar

Hallo allemaal,
                          Ik ga in april voor het eerst naar thoylaand .
                          En misschien als ik een reispartner kan vinden wil ik ook wel in january alvast op verkenning 3 weekjes.
                          Allenig is nie zo leuk,maar ik zou het wel durfen.

Ik heb een vraag.
                          Stel ik kom een leuke meid tegen en ik wil haar een keertje naar NL voor 90 daagjes meenemen ,zouden ze dat willen en doen ? Wat moet ik in iedergeval (papperassen)bij me hebben voor die visum aanvraag.

Commentaar

@modderfocker

Op de site van de Nederlandse Ambassade Bangkok staat dit allemaal duidelijk .

Neem daar maar een kijkje en ook op de diverse Thailand onderwerpen is er recentelijk veel over geschreven.

Sterkte

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Modderfocker
                              Wie praat er nou over jaren lang leeggeplukt te worden,ik heb het over 90 daagjes naar NL.
                              Misschien dat er wandelaars met ervaringen me beter kunnen advieseren,wat de mogelijkheden zijn met op voorhand meenemen van een BLANCO garantverklaring uit de gemeente,als dat uberhaupt mogelijk is.
                              Gelukkig gaat het niet zo makkelijk om even een blanco garantieverklaring te krijgen.
                              Om verschillende redenen, maar ook in belang van de meisjes.

Toevallig werd ook een meisje, wat ik ken, benaderd werd om in Nederland te komen werken en erg veel geld te verdienen. Een vriendin van haar was al 6 maanden in Nederland, maar had geen beltegoed meer om te bellen. Nu kan je al zo niet 6 maanden legaal in Nederland verblijven, dus ben zelf bang dat ze in het circuit terecht gekomen waar een TV-serie op de belg was. Heb haar dan ook aangeraden niet op dit soort dingen in te gaan.

Nu geloof ik aan je blauwe ogen wel en de manier waarop je dit vraagt, dat je niet soort dingen voor ogen heb.

Maar om nu al op de voorhand in Nederland er al vanuit gaat ik ga even hier meisje zoeken en haar naar Nederland te halen.
                              Of je ben er wanhopig of heel erg groen. Ga eerst eens rustig kijken in Thailand en geniet en mocht je wel een vrouw van je dromen leren kennen. En ik spreek uit ervaring, want wij hebben samen ik en mijn vrouw een verschikkelijke fijne en zover wij kunnen beoordelen eerlijke girlfriend.

Dan is heet ook goed om eens eerst haar goed in Thailand te leren kennen. Hun thuis, hun gebruiken en voedingswijze. Kan je daar ook voor in Nederland zorgen, welke periode wil je haar die kant ophalen (temperatuur). Want ik denk dat je ook wil dat zij het er prettige heeft en niet voor een goedkoop n..kertje thuis te hebben.

Ook wij hebben het er wel eens overgehad, maar hoe ga je het regelen met de verdiensten van jouw liefste. Want onthou goed alle meisjes die hier in deze branche werken, hebben net als jij. Op je werk maar een belangrijk ding voor ogen en dat is geld verdienen voor hun familie of kinderen.

Natuurlijk bepaal je verder zelf wat je doet, maar behandel de meisjes met respect, welke ze verdienen.

Een lucky and happy man.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Modderfocker
                                pffff Ik zou ook willen dat het allemaal zo makkelijk gaat, maar als het niet makkelijk is nou jammer dan ga ik gewoon lekker mijn centjes daar opmaken en vakantie vieren klaar.
                                Allereerst hebben wij als "Hookers lezers/schrijvers" de in Nederland geldende regels niet bedacht, dus ik vind jouw reactie wat overtrokken naar ons toe.

Maar ik ga toch een poging wagen jou te helpen. Een garantieverklaring heet officieel een "Uitnodiging voor bezoek". Dit formulier is officieel een legalisatie van je handtekening en je moet je paspoort meenemen om dit te halen. Verder mocht ik gewoon het verder lege formulier thuis invullen, dus je kunt dat later ook doen.
                                De rest van de benodigde papieren kun je op internet vinden, uitprinten en invullen t.z.t. Alleen moet je een uitnodigingsbrief schrijven en dat weegt heel zwaar. Als je schrijft dat je haar net ontmoet hebt en daar komt het op neer, dan krijg je echt geen toeristenvisum.
                                Na meerdere bezoeken wordt dat een stuk gemakkelijker, maar je kunt het altijd proberen.

Je gaat voor het eerst naar Thailand en je kent de cultuur van het land niet en al helemaal niet van de dames. En ik kan je, en met mij velen, verzekeren dat ze anders reageren dan nederlandse meisjes. Ik ben toch bang dat het falikant misloopt als je zo maar een meisje dat je in je vakantie ontmoet voor 90 dagen meeneemt naar Nederland. Het is zoiets als zonder opleiding en studie ergens examen voor gaan doen. Ga eerst eens lekker kijken en genieten en ga er dan eens over nadenken. Succes in ieder geval en reageer a.j.b. de volgende keer iets genuanceerder op antwoorden die je niet aanstaan. Nogmaals wij hebben de regels niet bedacht en geven alleen goed bedoeld advies gebaseert op ervaringen. Voor jou zijn er al velen op hun "bek" gegaan.
                                it's good to be there

Commentaar

De opmerking van Pieter dat je weinig kans maakt op een toeristenvisum als je haar net hebt ontmoet deel ik volledig. Maar onmogelijk is het ook weer niet. Niet geschoten is altijd mis!

De afwikkeling van een garantverklaring, kan per gemeente enorm verschillen. Bij sommige gemeenten wordt inderdaad alleen de handtekening geverifieerd bij anderen worden alle gegevens in de computer gestopt en krijg men een uitdraai. In mijn woonplaats is het onmogelijk een 'blanco' garantstelling te verkrijgen, in die van Pieter blijkbaar wel. Ga dat dus even na.

Kan het niet, dan is er een andere oplossing. In beginsel kunnen alle papieren ook op de ambassade in BKK worden gelegaliseerd. Vergeet dan niet een recent uittreksel uit het bevolkingsregister mee in je koffer te nemen. Je moet hiervoor een aparte afspraak maken. Deze procedure heeft alleen zin als je hier een langere tijd verblijft. Als je slechts voor 4 weken of korter hier bent, vergeet het dan maar, dat gaat niet lukken. Dan zou je naar aankomst in BKK meteen een dame op moeten pikken, en nog diezelfde dag naar de ambassade moeten: Mission Impossible!

Mij lijkt een maandje geduldig afwachten in Nederland zo erg nog niet, maar doe wat je wil.

Dat Thaise dames anders zijn dan de Nederlandse, is een waarheid als een koe, ik zou er inmiddels wel een boek over kunnen schrijven.......Kijk eerst maar eens de kat uit de boom, en dan komt de rest vanzelf.

De Wreker, die niet over een nacht ijs gaat, en dus nog niet op zijn bek ging!

Commentaar

dont take a thai lady to western country

een gezegde dat zo waar is....

heb het zelf meegemaakt, omdat ze verblind worden door de luxe, mogelijkheden, enz. als je een thaise wil, ga dan ginder wonen, en werken

veel sukses
                                    i will stay forever, my wish become real

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door peterba Bekijk bericht
                                      dont take a thai lady to western country

een gezegde dat zo waar is....

heb het zelf meegemaakt, omdat ze verblind worden door de luxe, mogelijkheden, enz. als je een thaise wil, ga dan ginder wonen, en werken

veel sukses
                                      (Na een dag ploeteren op mijn werk met bloed zweet en tranen en wederom realiserende dat mijn salaris niet helemaal uit zich zelf op mijn rekening komt, ben ik blij om te zien dat er weer gediscusseerd wordt op dit forum ipv modder vechten.)

Toch vraag ik me af of het hier in NL wel zo'n luxe is voor die dames. Het enige wat ik kan beschouwen als luxe is dat ze dan niet meer een appartement van 4 bij 4 hoeft delen met één of meerdere dames en dat je je nek niet breekt als je niets vermoedend over straat loopt. Alhoewel hier in NL toch voldoende los liggende stoeptegels te vinden zijn. Hoe vaak heb ik wel niet met een natte pantalon gelopen van opspattende water door een losse stoeptegel.
                                      Je kan lellen wat je wilt, maar voor veel Aziaten (en ik denk ook voor de Thai) staat eten hoog in de vaandel. Onze keuken hier is sober in vgl met hun kleurrijke spicy keuken. Hoe lang houden ze het vol met iedere dag Hollandse pot, shoarma, pizza en de zogeheten Chinees hier. Zelf heb ik echt moeten wennen en mis nog steeds de Kantonese keuken, mijn home kitchen om het zo maar te zeggen.
                                      Onder de 25 graden cel hebben ze het fris. Ik wil ze nu wel eens zien rond lopen hiero. En waar is die zon gebleven? U no have sun in Hollaan? Eerste 2 jaar dat ik in NL woonde werd ik zo wat depressief van het koude, grijze grouwe weer hier.
                                      Vermaak? Ze spleken de taal niet, kent verder niemand dan de sponsor en voor hen is alles super duur hier. Effe lekker uit eten voor EUR 30,- p.p. dat is 1.400Bt. En wat krijg je dan? Niets wat zij lekker vinden en niets wat zij het geld waard vinden.
                                      Even er op uit. Ja. Hoe kom ik van A naar B? Motorbike? Nope, veel te koud. Taxi? Me no speak.
                                      En het echte luxe in materiele zin? Wat zij aan luxe kunnen veroorloven met hun baantje in A Go Go of beerbar, daar moet je hier in NL toch wel een top baan voor hebben om het zelfde te kunnen uitgeven. Ik kan me dat hier in NL met mijn baan iig niet permitteren en ik heb ook niet beplaad een minimum loon ofzo. Ga maar eens na dat ze in een avondje of 3 wel een maand salaris van een winkel bediende kunnen verdienen. Dat het op dit moment moeilijker is, dat ter zijde.

Al met al, mijn conclusie is dat ze denken een goed leven hier te kunnen leiden. Het enige goede is dat ze dan in een goed huis wonen met alles er op en eraan. Het belangrijkste hierin is denk ik dat ze niet meer hun vak hoeven uit te oefenen om hun familie te onderhouden. Maar ja. Wat als de farrang het na een tijd voor gezien houd....back to reality?

Vergeet ook niet. Op het moment dat de dames hier komen settlen, dan laten ze letterlijk alles daar achter. Het leven, omgeving, vrienden en last but not least, hun dierbaren. Alles doen voor geld, maar het zijn ook mensen.

Commentaar

Ik zie hier in Antwerpen hoe langer hoe meer aziaatjes rondlopen, een grappig zicht met hoge botjes en een wree dikke jas, ze zien er eerlijk gezegd niet ongelukkig uit, een beetje blauw ja, maar in hun hum zoals altijd...

HL30, back to reality? Wat als de realiteit waarin je nu leeft niet echt rooskleurig is en je moet regelmatig het bed delen met vrouwen die je niet aantrekkelijk vindt (eventjes ervan uitgaan dat we ons in hun situatie bevinden), het geld komt misschien goed binnen, maar je geeft het even gemakkelijk weer uit! Je zend bovendien een deel naar huis, voor de papa, de mama en de kleine....je eigen houdbaarheidsdatum begint te overschreiden, dus je valt wat minder in de smaak....zou je dan mischien ook niet dromen, overwegen om mee richting het rijke dikke ouwe wijven land te gaan, als je iemand aardig tegen komt....ga je blijven voor het lekkere eten?

Wie nooit iets probeerd gaat zich ook niet verbranden maar daar hebben we toch Flammazine voor?

Greetzzz gents,
                                        Laatst gewijzigd door Benn0; 17-12-08, 12:41.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door poissonke Bekijk bericht
                                          HL30, back to reality? Wat als de realiteit waarin je nu leeft niet echt rooskleurig is en je moet regelmatig het bed delen met vrouwen die je niet aantrekkelijk vindt (eventjes ervan uitgaan dat we ons in hun situatie bevinden), het geld komt misschien goed binnen, maar je geeft het even gemakkelijk weer uit! Je zend bovendien een deel naar huis, voor de papa, de mama en de kleine....je eigen houdbaarheidsdatum begint te overschrijden, dus je valt wat minder in de smaak....zou je dan misschien ook niet dromen, overwegen om mee richting het rijke dikke ouwe wijven land te gaan, als je iemand aardig tegen komt....ga je blijven voor het lekkere eten?
                                          Greetzzz gents,
                                          Deels ben ik het met je eens. En ja, als ik zoveel geld kan verdienen door met vrouwen die ik niet aantrekkelijk vind te slapen? Vlag er over heen zeg ik dan. Grapje natuurlijk. Ze willen me niet. Heb al eerder geprobeerd. Daarom heb ik maar besloten om iedere dag te schoften voor mijn geld.
                                          Ik weet ook dat het werk wat ze doen geen pretje is. Maar leiden ze hier dan zo'n luxueus leven? Niet ieder van ons kan een huis in 't Gooi permitteren om het zo maar uit te drukken. De een heeft het wat ruimer dan de ander, maar het feit blijft wel dat jij haar en haar gezin moet onderhouden. En dan een luxueus leven ernaast... En geluk betekend meer dan alleen geld. Het kan best zijn dat de werkende dames daar alles doen voor geld, maar het zijn ook mensen. En mocht zij het treffen met de ware, dan is het natuurlijk geweldig. Voor zowel hem als haar. Maar het kan ook anders treffen en ligt zij daar de rest van haar leven tegen haar zin in naast een dikke behaarde man die iedere dag zijn lusten op haar zegeviert, of erger nog. Dan is er weinig verschil of ze nu hier of daar zit. Maar ja. Ik zou maar ophouden met de doom scenario's en gun natuurlijk ieder al het geluk van het leven. Alleen aan mezelf meer dan de ander