Thailand: vervoer

Inklappen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Thailand: vervoer

Het bericht van Hloper klopt helemaal. En qua tijd scheelt het niet veel. Vanaf Morchid (noordelijk busstation) ben je binnen 2,5 uur in Pattaya en met de taxi doe je er ook 2 uur over.
    Een andere mogelijkheid is om vanaf het oostelijk busstation Echemay voor 90 Baht (1,80 Euro) te gaan. Duurt ook plm 2,5 uur.
    Als je op het busstation in Pattaya aan komt, kun je voor z'n 40 á 50 Baht per motorbiketaxi (als je een rugzak of weinig bagae bij je hebt) naar Pattaya of Jomtien Beach.
    Love the life you live,
    live your dream,
    don't dream your life
    and live the life you love !

In tegenstelling tot Mottly, die eenmaal buiten naar rechts gaat, naar het taxihokje, ging ik steeds links en zwaaide naar de voorbijkomende taxi's. Alhoewel zwaaien nagenoeg overbodig is, als ze je zien staan met koffers en/of tassen komen ze vanzelf wel op je af. Aangezien dit een relatief rustig plekje is heb je alle tijd om te onderhandelen. De beginprijs kan van alles zijn, een eindprijs van 1200 Baht is zeker haalbaar. Vergeet vooral niet om af te spreken dat deze prijs inclusief benzine en tol is. Lukt 1200 of lager niet bij de eerste, gewoon de tweede proberen. Pas instappen als de prijs volledig duidelijk is. Vervolgens is het 5 minuten rijden naar een motelachtige locatie, waar van wagen gewisseld wordt. De chauffeurs die voor 800-1000 Baht van Pattaya naar de luchthaven rijden willen liever niet leeg terug. Deze mogen op de luchthaven geen klanten werven, vandaar dat ze een dergelijke deal sluiten met de reguliere taxichauffeurs. Het komt vooral 's avonds en 's nachts een beetje dubieus over, maar ik heb nog nooit gehoord over problemen of deze zelf ervaren. Erger nog, je krijgt zelfs een kwitantie. De chauffeur is meestal zo blij met een ritje dat als ik vraag om ergens te stoppen voor wat bier, dat hij dit betaald.
    Laatst gewijzigd door Benn0; 01-10-08, 17:32.

Commentaar

Een tip van een ervaren rot:

Dynasty Inn in BKK, Sukhumvit soi 4 (tegenover Nana) heeft een gratis(!) transfer BKK-Pattaya met minibusje naar één van hun twee hotels daar (soi 11 -en tussen Jomtien en Pattaya). Enige voorwaarde is dat je minimaal 2 nachten boekt in één van hun hotels in Pattaya. Daarna kun je gaan -en staan waar je wilt.

Ik heb het nu 2x zo gedaan. Beviel mij goed. Het hotel tussen Jomtien en Pattaya, Dynasty Resort is erg mooi, helaas ook erg afgelegen. Dynasty kost + 1200 in Pattaya, niet de goedkoopste maar wel een aardige prijs/kwaliteitsverhouding en girlfriendly.

Andere mogelijkheid is om met de skytrain naar Ekemai te gaan en met de gewone bus te gaan. Heel makkelijk te boeken. Ze rijden volgens mij om het half uur. Kost je zo'n 90 baht.

De laatste keer reed ik Pattaya-Don Muang voor 400 baht in een taxi, tezamen met een collega-liefhebber.

BKK-Pattaya hoeft niet veel te kosten 8).
      Slap lullen kan altijd nog :-)

Commentaar

Re: Thailand: Taxi BKK -> Pattaya

Ben zelf met een minibusje van Pattaya naar Bangkok meegereden en je word naar het hotel gebracht en maar voor 400 bath per persoon. Je bent ongeveer 2 tot 3 uur onderweg naar Bangkok. Ik heb dit geboekt bij " J.K. Travel Pattaya" , ze hebben een kantoortje voor het Sunshine Hotel.
        jktravel@csloxinfo.com

In het Nana Hotel zit ook een reisbureau hier kun je ook een minibusje boeken van Bangkok naar Pattaya, kosten 300 bath.
        Laatst gewijzigd door Mokkelfreak; 13-08-06, 14:39. Reden: Meer informatie
        Er gaat niets boven een heerlijke thaise massage

Commentaar

Bangkok-Pattaya...vanaf bv Sukumvith rd een taxi aanhouden en zeggen dat je naar Ekkamai Busstation wil,eenmaal in de taxi zal vrij vragen waar je precies heen wil..als je Pattaya zegt zal hij uit zichzelf met een prijs komen.
          Die prijs is,ongeacht wat hij zegt,altijd 'Peng mak' en vervolgens ga je daar dan een stuk onder zitten.
          Betaal zelf de tolweg,anders gaan ze bv omrijden om dat geld uit te sparen.
          Redelijk voor Bangkok-Pattaya is 1000 bath excl.

Van Pattaya naar Bangkok vraagt men 800 bath excl..dit is al een scherpe prijs kan kan niet veel vanaf.
          Fooitje geven is in beide gevallen vanzelfsprekend (ikzelf geef meestal 100 bath).
          Laatst gewijzigd door Benn0; 01-10-08, 17:07.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door oyjnc
            met z'n vieren een taxi delen?
            met 4 personen plus bagage lukt dat nooit in zo'n taxi, het zijn meest wagens ala toyota carolla met een flinke gas tank in de kofferbak.

het zou dan een busje moeten worden of een limousine en dan ben je duurder uit.

taxi inclusief toll van Bkk airport naar elke plaats in Pattaya kost 1200 baht bij Mr. Toom, een zeer betrouwbare service waar ik geregeld gebruik van maak.
            toom39@msn.com tel# : 0814827148
            hij wacht je op op de luchthaven (bordje met je naam)

betrouwbare taxi voor 1200 baht van of naar Pattaya of Bangkok, goede chauffeurs en niet van die kamikaze piloten die ik anders vaak trof en prima wagens.

groet 535diesel
            Laatst gewijzigd door Benn0; 01-10-08, 17:29.

Commentaar

Van nieuwe airport in pattaya:
              Je pakt bij de uitgang de shuttlebus naar het transportcentrum. Hier staan alle taxi's (die nog niet aan de beurt zijn in de rij voor de uitgang arrivals te gaan staan) en alle bussen.

Let nu op. Er zijn een aantal reguliere bussen die naar pattaya gaan maar gewoon op een heel groot aantal tussenplaatsen stoppen.
              Er is een splinternieuwe busmaatschappij die super de lux rechtstreeks naar pattaya gaat.Ik geloof dat ik 150 of 200 baht betaalde. Drankje en wat te knabbelen onderweg. Deze bus is vrijwel niet te missen. Even zoeken.
              Deze bus duikt gewoon direct de hoofdweg op.
              Stopt dan in pattaya een vijftal keren op de hoofdweg (heet zover ik met herinner sukhumvitweg), ter hoogte van pattaya nrd, naklau, patt centraal, patt zuid.
              Dan even een motorbike huren en je bent er.
              Laatst gewijzigd door Benn0; 01-10-08, 17:14. Reden: overbodige tekst gewist

Commentaar

Re: Links naar infosites, reizen, toeristeninfo, bars, hotels, massage enz.

Busverbinding Suvarnabhumi Airport naar Pattaya/Jomtien voor 106 THB

Vandaag info gekregen en gecontroleerd. Ben in Jomtien naar de office van het busbedrijf gereden en kreeg de volgende informatie bevestigd:

V.a. Jomtien (weg van Sukhumvit Road naar de BEachroad 50 meter v.a. het politiepostje zit de busoffice en kan je tickets krijgen voor 106 THB. (Ik bedoel NIET het politiepostje dat in de bocht ligt in Jomtien Noord, maar 3 km zuidelijker).
                Deze nieue maatschappij rijdt in hagelnieuwe gele bussen (Mercedes) met aircon en alles erop en eraan.

Vertrektijden:

NAAR airport - VAN Airport

09.00 09.00
                13.00 13.00
                17.00 17.00
                20.30 20.30

Tel.nr. Pattaya 038-231142
                Suvarnabhumi 02-1344099
                Love the life you live,
                live your dream,
                don't dream your life
                and live the life you love !

Commentaar

Bij verlaten van de terminal neem je gewoon de gratis shuttlebus, staat op verschillende plaatsen aangegeven.

Eerste stop buiten de luchthaven is het busstation (+/- 10 min)vraag daar naar de bus naar Pattaya, AC bus rechtsreeks naar Pattaya kost 106 baht via autostrade en even snel als taxi waar je nog extra tol moet bijrekenen welke meer bedraagt als de busrit.
                  Daar stoppen ook de gewone taxi's welke 300/400 baht goedkoper zijn dan die aan de luchthaven zelf.

In pattaya neem je dan een bahtbus naar je hotel welke ook 100 baht kan kosten ongeacht het aantal personen dus met 4 kost je dat dan 25 baht extra.
                  Laatst gewijzigd door Benn0; 01-10-08, 17:15.

Commentaar

Voor 117(bus) + 25(skytrain Nana-Ekemai) + 20 baht(Songtaew Pattaya) reed ik in 2,5 uur van soi 6 BKK naar mijn hotel in Pattaya.

Het kan dus voor 143 baht .

Ik zat naast een heerlijk mokkeltje uit Boem Boem Ram, die ik de volgende dag intern heb verkend voor 500 baht.

Voor 1 keer Mister Toen heb ik de rit + 2 keer neuken .
                    Slap lullen kan altijd nog :-)

Commentaar

Re: Azie: taxi van het Survanabhumi Airport naar Pattaya

Upon your arrival at the Bangkok airport, there is no longer a need to taxi to the Ekamai or Morchit bus stations to take a bus to Pattaya. There is a new bus service that will take you in an air con bus straight to your Pattaya hotel from the airport or to Pattaya's northern bus terminal for under baht 150. This same bus can also be taken from the Pattaya northern bus terminal to the airport. Just ask the information desk at the airport to point you in the direction of the Bell Travel Service bus to Pattaya. All of this info was valid as of February of this year and I would imagine that nothing has changed.

Bell Travel Service Co. LTD.

Bangkok Tel : 0-2747-4675-6
                      Pattaya Tel: 038-370-055-6

The schedule is as follows:

from the airport to Pattaya the bus leaves at:
                      8:00, 10:00, 12:00, 14:00, 16:00, 18:00

from Pattaya northern bus terminal to the airport the bus leaves at:

6:00, 9:00, 11:00, 13:00, 15:00, 17:00, 19:00
                      Het beste eerst reserveren via hun email address: rrc_bus@hotmail.com.
                      Je wordt aan je hotel opgehaald of afgezet dus geen problemen meer aan het busstation.

The departure point in Pattaya is the office at the back of the terminal complex, on the right hand side. It has a small red and white "AIRPORT" sign outside. Staff answering the phones speaks English.
                      Laatst gewijzigd door Benn0; 21-12-08, 16:44.

Commentaar

Met de helikopter van Bangkok naar Pattaya voor ongeveer 800 baht.

Si-Chang Flying Service Co. Ltd.
                        (Helicopter) Fax.: 02-535 6439 Tel. 02-535 3520

Bellen dus! hebben echt geen website.

Hier nog een paar adressen:
                        Thai Flying Co.Ltd. Tel. 02-532 4541-2

Thai Flying Helicopter Service Co.Ltd.
                        (Helicopter) Fax.: 02-535 4945 Tel.02-535 4936/43

Thai Aviation Service Ltd. (TAS)
                        (Helicopter) Fax.: 02-937 5599 Tel.02-937 5595
                        (allemaal zonder website)

Tim535 voegt hier aan toe:
                        Mag allemaal wel leuk lijken en dat is het misschien ook wel. Houd er echter rekening mee dat deze heli niet naar Pattaya zelf vliegt maar naar de luchtmacht basis U-Tapao wat op nog een behoorlijke afstand van Pattaya gelegen is. (kijk maar eens op een kaart)

Zul je van daar alsnog met een taxi verder moeten en dan kun je gunstige aanbiedingen wel vergeten, de kans dat je goedkoper en sneller in Pattaya bent als met een directe taxi schat ik errug laag in.
                        Maar als avontuurtje voor de liefhebber.........

Vol smart wacht ik op de eerste gebruikers ervaring !

groet 535diesel
                        Laatst gewijzigd door Benn0; 01-10-08, 17:22. Reden: gaat over hetzelfde

Commentaar

Vervoer: taxi's / tuktuk's / skytrain / bus /100 cc / helikopter

TAXI's:
                          Bijna alle taxi zijn comfortabele groen-gele of blauw-rode Toyota Corolla's met airco en "taxi-meter" op het dak. Bij het nemen van een Thaise taxi is het belangrijkste dat de chauffeur de meter aanzet. Als de meter niet aangaat, uitstappen en een andere nemen. Soms moet je er wel vijf toe tien doorsturen. Alleen accepteren dat de meter niet aangaat als je dezelfde rit eerder hebt gemaakt en je de prijs weet.

Als de chauffeur je probeert af te zetten, dan heb je zijn autonummer op dat ticket staan en een telefoonnummer wat je daarover kunt bellen.

Voor wat betreft het nemen van een taxi vanaf het internationale vliegveld Suvarnabhumi bestaan er een aantal standpunten:
                          - het taxibedrijf van Mr. Toom (toom39@msn.com tel: + 66 (0)814827148 of +66 (0)830178066). Je stuurt hem een email (wanneer je aankomt (datum en tijd van aankomst, vluchtnr, aantal personen, bestemming (hotel) en vooral je naam) en je wordt keurig door de chauffeur opgehaald met een bordje met je naam erop. Dit is een uitstekend taxibedrijf die een aantal leden van het forum als o.a. Tim535 tot zijn zeer tevreden klanten rekent en door wie hij ook wordt aanbevolen. Men geeft de voorkeur aan Mr. Toom door vervelende ervaringen vroeger met (slaap)dronken chauffeurs, die ondanks verzoeken daartoe en aquaplaning tijdens regenbuien hun gevaarlijke rijstijl niet aanpasten.
                          - mr. T. (niet te verwarren met mr. Toom) mr_ttaxi@hotmail.com, Fax 66-38-720 318, Phone 66-38-720 318, Mob 081 258 7717, 081 258 7716, 081 351 3612, Suvarnabhumi - Pattaya 1,000 baht incl. toll. (ook van mr. T.? http://www.pttaxiservice.com/)
                          - anderen vinden dat de rij wachtende gewone taxi's ook prima is. Vanuit de aankomsthal loop je door naar een tafeltje (word je vanzelf naar verwezen, vroeger een loket) en daar wordt je bestemming voor je op een bonnetje geschreven. Bij aankomst moet je het volgende betalen: de ritprijs van de meter, het tolgeld (70 baht naar Bangkok) en 50 baht voor het bonnetje.
                          - zelf ga ik één verdieping (20 meter) hoger naar de vertrekhal waar taxi's net aankomen en deal een prijs van 300 - 350 baht om me naar Sukhumvit Road Bangkok te brengen.

kortom: er zijn vele wegen die naar Bangkok of Pattaya voeren.

Taxi's náár het vliegveld zijn buiten de meter goedkoper dan ván het vliegveld: op het vliegveld kan de chauffeur altijd een klant oppikken.

Tim535 meldde een in de Bangkok Post (Engelstalige krant) gepubliceerde verhoging van de taxitarieven die desondanks laag blijven (Thailand: toeristeninformatie: 19 juni 2008, 8:15 uur bericht # 94).

The approved increase in metered-taxi fares will take effect next week after it is published in the Royal Gazette, Deputy Transport Minister Songsak Thongsri said yesterday. The increase will also apply to taxis that are hired for trips to the provinces.
                          Until now, the meter was used only in Bangkok and nearby provinces. Passengers travelling to other provinces had to pay fixed amounts, depending on the distance.

The new rates will start at 35 baht for the first kilometre, not two.
                          The fares will then be
                          5,00 baht a kilometre for the 2nd -12th kilometres, 10 km = 35 + (9 * 5) = 80 baht
                          5.50 baht a kilometre for the 12th - 20th kilometres, 20 km = 35 + (11 * 5) + (8 * 5,5) = 134 b
                          6,00 baht a kilometre for the 20th - 40th kilometres, 40 km = 134 + (20 * 6) = 254 baht
                          6.50 baht a kilometre for the 40th - 60th kilometres, 60 km = 254 + (20 * 6,5) = 384 baht
                          7.50 baht a kilometre for the 60th - 80th kilometres, 80 km = 384 + (20 * 7,5) = 534 baht
                          8.50 baht a kilometre beyond that.

Ter vergelijking: Taxiprijzen: 5km: Genève: $24,71 Zürich: $22,54 Luxemburg: $21,57 Miami: $21,23 Amsterdam: $ 19,61 Wenen: $19,18 Stockholm: $17,96 Los Angeles: $17,52 Kopenhagen: $17,28 Londen: $17,09.

De GGD-arts die mij controleerde op tbc vertelde me dat je door het airco systeem van een taxi ook besmet kunt raken met de tbc-bacterie. Als je dat wilt tegengaan kun je het beste het portier opentrekken (liefst aan twee kanten) lang met de chauffeur praten zodat het lekker doortocht.

TUKTUK's:
                          Tuktuk lijken erg goedkoop maar je moet hetzelfde traject met de taxi en met de tuktuk afleggen om het zeker te weten. Bovendien heeft een tuktuk geen airco en een laag dak zodat je niet lekker kunt zitten en ook wat zien.

SKYTRAIN:
                          Skytrain in Bangkok: werkt hetzelfde als de Metro in Amsterdam Zuid dat je betaalt voor het aantal zones. Makkelijk herkenbaar aan de betonnen palen waar hij over heen rijdt. Een uitkomst in de spits en hij rijdt over die heel lange Sukhumvit Road. Je hoeft niet te praten met het meisje achter het loket: je wisselt alleen papiergeld voor muntgeld en koopt het goede aantal zones in de automaat. Met z'n tweeën is de taxi al snel goedkoper dan de skytrain zelfs als je van het ene Skytrain station naar het andere moet. Wel heel snel in de spits als alles vast staat.
                          http://bangkok.sawadee.com/skytrain.htm
                          http://www.bts.co.th/en/ticket_new.asp

Stations:
                          Mo Chit (noordelijke eindpunt): oude Don Muang vliegveld, busstation voor de bussen naar het noorden.
                          Nana: Nana Entertainment Plaza (NEP)
                          Asok: soi cowboy met aan het eind café The Old Dutch
                          Ekkemai: oostelijk busstation voor o.a. de bus naar Pattaya
                          Sala Daeng: twee straatjes met bars met één straatje bars gericht op Japanners en meisjes in 'Sound of music uniformpjes'
                          On Nut: (zo-eindpunt): Survanabhumi vliegveld

MO CHIT BUS:
                          De bus is spotgoedkoop (vanaf Bangkok 7 euro naar Chiang Mai, 18 euro naar Phuket (vond ik toen hééél duur), de bus is goed te doen, maar het duurt lang en dan is vliegen natuurlijk veel leuker. Ga je onderweg eten in een wegrestaurant waar veel bussen stoppen, leer dan een gedeelte van het nummerbord uit je hoofd om je bus na de maaltijd terug te kunnen vinden. Afhankelijk van de maatschappij is het in- of exclusief het eten.

N.B.: Een bijkomend voordeel van het openbaar vervoer is dat je daar misschien al naast een leuke Thaise zit.

In Bangkok zijn er minstens DRIE busstations:
                          bij skytrain stations Mochit (noordelijk busstation), Ekkemai (oostelijk busstation) en een zuidelijk busstation.

MOTORTAXI:
                          Motortaxi's staan overal en ik vind het vaak een uitkomst (vooral als je in de spits je vliegtuig nog wil halen). Ik vind het dan ook heel handig dat ik mét al mijn bagage achterop kan. Als farang ben je geneigd om veel te veel te betalen. Als je hebt gezien hoever je met een taxi komt voor 50 Baht en je hoeft een motortaxi toch niet méér te betalen?

100CC MOTORFIETS
                          Een 100cc huren (buiten Bangkok) vind ik wel een aanrader 150 baht per dag, kan overal. kan ook zonder motorrijbewijs. Als je een motorrijbewijs hebt, neem dat mee. Als je een ongeluk maakt kun je per definitie dokken want jij bent rijk en kan het best betalen. kortom: ik rijd zelf 30 km per uur. heel gezellig met een mooie vrouw achterop. De dames hebben een gigantische hekel aan lopen.
                          helm:
                          Er geldt wel eens de regel dat de bestuurder van zo'n brommer een helm moet dragen en de rest niet. Als farang lijk je eerder een bekeuring te krijgen dan een Thai. Sommigen kopen of nemen een helm mee omdat de helm die je bij huurbrommer krijgt heel slecht is en slecht past. Buitenpost meldt dat het motorrijden gevaarlijker wordt als het een tijdje droog is geweest en de 1e regen begint te vallen. Het stof maakt een prima schuiflaagje waarop het bijna onmogelijk is om te remmen.

HUURAUTO:
                          Er bestaat voor Thailand o.a. een Engelstalige versie voor het navigatiesysteem Garmin.
                          Bij Avis is bijvoorbeeld een Toyota Suluna 1.5 met airco en stuurbekrachtiging te huur op Survanabhumi voor 140,29 euro per week.
                          http://www.avis.nl/

HELIKOPTER:
                          buzz-129 meldt: met de helikopter van Bangkok naar Pattaya voor ongeveer 800 baht.

Si-Chang Flying Service Co. Ltd., (Helicopter) Fax.: 02-535 6439
                          Tel. 02-535 3520, Location: Domestic Terminal

Thai Flying Helicopter Service Co.Ltd., (Helicopter) Fax.: 02-535 4945 Tel.02-535 4936/43, Location : Domestic Terminal

Thai Flying Co.Ltd. Tel. 02-532 4541-2, Location: Bangkok Airport

Thai Aviation Service Ltd. (TAS), (Helicopter) Fax.: 02-937 5599 Tel.02-937 5595, Location : SCB Park Plaza, West building 2, 8th Floor
                          (allemaal zonder website)

Tim535 meldt: deze heli vliegt niet naar Pattaya zelf maar naar de luchtmacht basis U-Tapao wat op nog een afstand van Pattaya gelegen is. (kijk maar eens op een kaart). Een ieder zit nog met smart te wachten op recensies van het gebruik van de helikopter.
                          Laatst gewijzigd door Benn0; 01-02-10, 10:09.
                          Big Benn0 is watching you!

Commentaar

Taxi

Al rommelend in mijn papierwerk die ik heb meegenomen van mijn vorige bezoek, kwam ik het visitekaartje tegen van de taxi chauf die mij van Bkk naar Patts heeft gebracht. Ik heb 'm toen via de agent van een hotel geboekt. Als je 'm direct boekt kan het wellicht goedkoper zijn. Wie weet kan iemand hier zijn voordeel mee doen:

Taxi Service
                            To Bkk Airport
                            From Bkk to Pattaya.
                            Mr. Samran
                            086-8050548
                            Als de vette 8 het niet doet, probeer dan 3. Net een misdrukje van het kaartje.
                            Spleekt huis, tuin en keuken Engels, maar hij doet wel zijn best om met je te converseren.

Voor de duidelijkheid, hij vertrek dus vanuit Bkk.

Commentaar

Vervoer

Info van een andere sites:

After leaving Customs, you will enter the Arrivals Hall and will likely be overwhelmed by the barrage of transport representatives and freelancers offering you special deals on transportation to Bangkok or other destinations. It’s a good idea to ignore them and head to Level 1 for the shuttle bus that will take you to the airport’s Transport Centre, from where you’ll find a selection of express buses, public buses and taxis.

Getting from Bangkok Airport to Pattaya
                              Buses leave several times a day from the transportation centre near the main terminal departing 06.30, 08.00, 9.00, 11.00, 13.00, 15.00, 17.00 and 19.00(wat een shit tijden zeg). Price 112 Baht/person, approx time 2 hours Tel: 02 134 4099. From Pattaya to the airport buses depart at 09:00, 12.00 and 19:00. Enquire with the tourist information desk at Arrivals or elsewhere in the airport for specific directions to the transfer pickup point outside the terminal building. If these times don’t suit you, you can hire a taxi, which will cost about 1000 baht by meter, although the driver might not agree to this unless he can negotiate his own fee. Ignore the Airport’s Limosine service, it is aggressively promoted and very overpriced.

http://www.1stoppattaya.com/getting_here/bus/

Bell Travel (Aico bus van Survanaboomboom naar je hotel in Patts BT150,- a BT200,-. Info van Mr.T. niet Mr. Toon, staat er ook bij).

http://www.paradise-pattaya.com/pattaya-travel.html

Oorspronkelijk geplaatst door de zweed
                              Het is niet nodig om te reserveren. ze staan op de begane grond bij uitgang 4, en ik moet zeggen dat het zeer goed is bevallen.
                              Laatst gewijzigd door Benn0; 30-05-09, 21:50.

Commentaar

Re: Thailand: taxi

Mr. DreamTransport

http://dancewatchers.com/Pattaya_Air...Transport.html

BKK Airport to Pattaya - 1,400Baht / dancewatchers customers 1,100 baht
                                Pattaya to BKK Airport - 1,100Baht / your return trip would only be 900 baht
                                If you book a Round Trip from the Airport to Pattaya and back to the airport the price is only 1,900 baht for dancewatchers customers. You must make this Round Trip booking in advance by phone or by e-mail

Recensies te lezen op :
                                http://www.pattayatalk.com/forums/in...howtopic=43532

Maar kijk ook hier op Hookers.nl
                                http://www.hookers.nl/showthread.php?t=142083 bericht nr 25
                                Don't let the sun go down.

Commentaar

Re: Thailand: taxi

hier volgt een zeer betrouwbaar bedrijf, dat sinds kort ook over e-mail beschikt. al vele jaren staat een van zijn chauffeurs keurig op mij te wachten.
                                  mr dam taxi;
                                  tel; 0066-815249783 (081-5249783), 0066-898868794 (089-8868794)
                                  e-mail; dam_pattaya@yahoo.com
                                  airport- pattaya 1200 baht
                                  pattaya- airport 800 baht ( excl snelwegtoeslag van ong 60 baht)

goede reis,

BB
                                  laat ze maar lullen. een olifant heeft toch de grootste en dan kom ik

Commentaar

Re: Vragen

antwoord betreffende taxi naar isaan.
                                    ik zelf gebruik altijd een taxi uit een groep die rijd met toyota inova's 7zitplaatsen. prijs is voor 1 dag 1700 baht ,+eten en hotel overnachting.
                                    eten ongeveer 150 baht hotel 300-500 baht.kunnen ze slapen thuis kost je dus niets.
                                    bijkomende kosten lpg . voorbeeld isaan (roi-et) 525 km retour 1600 baht extra.
                                    voordeel is ruimere taxi en beter uitzicht tijdens je reis.
                                    chauffeurs rijden vrij netjes voor een thai.

Commentaar

Re: Vragen

De kitten club Limo..

De beste manier om BKK-Pattaya te overbruggen ,wel prijzig, maar hop uit het vliegtuig naar de geblindeerde busje (met de Kittens)en meteen erop!!! dit is tijdwinst nadien champagne/biertje.
                                      Wel te hopen dat je niet in slaap valt in het busje

http://www.penthousehotel.com/penthouse_hotel/taxi.html

Commentaar

De kitten club Limo.

Oorspronkelijk geplaatst door kaaskop1100 Bekijk bericht
                                        wel prijzig, maar hop uit het vliegtuig naar de geblindeerde busje (met de Kittens)en meteen erop!!!
                                        Het lijkt leuk maar .. als ik uit het vliegtuig kom, kan ik wel een douche gebruiken, bovendien moeten er maar net twee kittens in het busje zitten die ik leuk vind. In 2005 vond ik de Kitten Club geweldig, in 2008 waren er maar weinig waar ik mee had willen stoeien (al was het voor niks).

Ik kan wel even wachten tot ik in Bangkok of Pattaya ben om eerst te douchen en dan een leuke dame te kiezen, wat nog goedkoper is ook.
                                        Big Benn0 is watching you!

Commentaar

Vervoer BKK luchthaven - Patts

Vervoer BKK Suckcumviteviteboomboom-me naar Patts:
                                          Vergeet je THB 1060 of hoveel dat ook kost taxi. Ga naar de begane grond. Vraag naar de stand van Bell Bus. Kijk naar hun vertrek rooster. Overdag vertrekken ze best frequent. Als het je uitkomt reserveer je een plek.
                                          Zelf heb ik een half uur moeten wachten. Tijd dus om wakker t worden met een ice coffee. Voor THB 200 wordt je voor de deur van de hotel gedropt. De rit duurt 2 uur. Voordeel van zo'n bus is dat je geen wilde westen toestand krijgt op de snelweg.

Hoe werkt het?
                                          Je gaat naar de begane grond. Bij de stand van Bell Bus meld je je aan. Op een bordje staan de vertrek tijden. Je naam en vlucht nr. wordt genoteerd. Ook geef je aan naar welk hotel je moet. Als het tijd is wordt je naar een touringcar geleidt. Binnen krijg je een fles water. Eenmaal in Patts stap je over op auto's nadat je betaald hebt. De van breng je tot aan de deur van je hotel.

Op op terug weg heb ik geen gebruik gemaakt van dit service. Heb ergens gelezen dat ze eerst overal langs gaan om mensen op te halen waardoor de terugreis kan vertragen.