Visa

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Visa

Oorspronkelijk geplaatst door timachterhoek
    Ik heb 1 dag stay over in mn visa.
    Weet iemand misschien wat ik het beste kan doen. Moet ik naar de immigratiedienst of boete op het vliegveld betalen?
    Weet iemand het adres van de immigratiedienst in Pattaya?
    zoek hier eens tim
    http://pattaya-immigration.e-webonli...=33&groupid=19

of hier

Check-point Pattaya Amphoe Bang Lamung
    Changwat Chon Buri 20260
    tel: 0 - 3841-0240
    phattaya_imm3@police.go.th

heb ooit een immigration office gezien tussen soi 7 en soi 8 (een zijstraat dat de twee sois verbindt) ingang over flipper lodge....

e.e.a. is net 1 maart veranderd. 1 dag overstay betekend geen boete. alle dagen daarna 500 bath (10,- euro) per dag.
    Laatst gewijzigd door Benn0; 26-11-08, 22:06.
    mooi, het leven is mooi

Re: visa 1 dag stay over

Dat kantoor is er niet meer. Het immigration office zit nu in soi 5, Jomtien. Iedere (moto)taxi zal het weten te vinden. Neem je paspoort, een pasfoto en kopie van je paspoort/visum. Dit is alles overigens ook terplekke te regelen. Ga niet te laat in de middag, je levert je paspoort in en kunt het dan een uur of 2 tot 3 later op komen halen. Kosten, als ik me goed herinner 2000 baht en dan krijg je een extensie voor 2 weken.

Ik zou er wel vaart mee maken, Tim. Op het vliegveld kan ook, maar zal niet zo op prijs worden gesteld denk ik zo. En mocht je eens aangehouden worden; als je een brommertje huurt bestaat die kans wel, dan zou je dus wel een probleem kunnen hebben met een overstay. Bij Pattaya immigration is het toch meer business as usual.

edit in: In jouw geval natuurlijk nog de boete van 500 baht p/dag bovenop de 2000 voor de extensie.
    Laatst gewijzigd door Benn0; 26-11-08, 22:10.

Commentaar

Re: Thailand: vragen algemeen: aanvragen paspoort

Een paspoort aanvragen is onzettend simpel. Er zit een kantoor in Bangkok (moet adres even weer opzoeken) waar je een paspoort kunt laten maken. Het is lopende band werk. Foto maken is niet nodig want dat wordt daar ter plekke gedaan. Wel moet je zorgen dat je girl alle papieren bij zich heeft ("familiestamboom", ID en 1000 Baht). Je kunt er zonder afspraak naar toe. Het duurt een paar dagen voordat het paspoort gereed is. Ze kunnen het ook toesturen naar het verblijfadres van je girl.
      Laatst gewijzigd door Benn0; 26-11-08, 22:26.

Commentaar

Re: Links naar infosites, reizen, toeristeninfo, bars, hotels, massage enz.

Hieronder een aantal links die betrekking hebben op het verkrijgen van een visum voor Thailand, nuttig voor hen die langer dan 30 dagen willen blijven.

http://www.sitpholek.com/tts2000_thailand.htm

http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/visa_nl.asp

http://www.mfa.go.th/web/1326.php?depid=227

http://www.mfa.go.th/web/12.php

de link hieronder is niet zozeer voor het krijgen van een visum maar wel voor de consequenties als je een "overstay" maakt.

http://www.thaivisa.com/303.0.html

groet 535diesel

Commentaar

Re: Thailand: vragen algemeen

Oorspronkelijk geplaatst door horneyguy
          Is het mogelijk om een "verblijfsvergunning" te krijgen zodat ik niet hoef in en uit te reizen als ik 100.000 euro op een Thaise bank zet?
          Je kan een jaarvisum krijgen als je 800.000 bath op een Thaise rekening zet of een maandelijks inkomen hebt van 65.000 bath. Voorwaarde is dan wel dat je minstens 50 jaar bent. Hieronder is dit niet mogelijk of je moet een businessvisa aanvragen waar weer andere voorwaarden gelden

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske_2
            Je kan een jaarvisum krijgen als je 800.000 bath op een Thaise rekening zet of een maandelijks inkomen hebt van 65.000 bath. Voorwaarde is dan wel dat je minstens 50 jaar bent. Hieronder is dit niet mogelijk of je moet een businessvisa aanvragen waar weer andere voorwaarden gelden
            http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/visa_nl.asp

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Nano
              Aan allen die lang willen blijven in Tailand
              --Visum is nooit echt probleem , je krijgt visum voor 3 maanden waarvoor je bij elke 3 de maand even naar cambodya over de grens gaat en meteen terug komt , 5 minuten in een ander land is al voldoende
              -- Ik heb een huis gekocht in Phuket - voor 30.000 euro , 2 jaar geleden
              nu is het makelijk 60.000 waard
              -- voor meisjes hoeft je bij langere verblijf niet meer zorgen om te maken , je ind altijd wel iemand die bij je wilt blijven als je voor hun zorgt ( serieus blijven) , en hun auders af en toe wat geld stuurd
              momenteel wonen er 2 meisjes al sinds 1 jaar in mijn huis , en ik ga zeeeer regelmatig
              -- verbreek de contacten met thuisland niet , probeer hier toch iets te regelen , dat je al is het maar een kleine financiele compensatie kan geven
              Ik ga niet zeggen hoe ik het hier geregeld hebt , hehe
              -- Heb daar mijn duikcursussen gedaan , om zo af en toe te kunnen werken met toeristen te duiken
              -- eens je daar leert om een ander kijk te hebben dan een farang , zul je zien dat alles nog veel goedkoper wordt , voor 1000 baht zoals sommigen hier zeggen per dag , kan ik heeeeeeeel veeel doen , Heb meestal genoeg met 200 bath voor 1 dag rond te komen incl. 2 huisgenoten ,
              -- verder ben je in het paradijs en het voedlt ook zo aan
              veel succes

Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de gewijzigde regeling hieromtrent van oktober 2006 ?
              Dit betekende dat de visarun niet meer mogelijk is. Na het verstijken van je visum het land uit enne ......... 90 dagen wegblijven!
              Dit heeft voor veel onrust gezorgd onder diegene die hun domicilie in Thailand zochten.

Vr.gr. Wammie, die meent, dat Diesel hierover het naadje van de kous weet.
              Love the life you live,
              live your dream,
              don't dream your life
              and live the life you love !

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Wammie
                Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de gewijzigde regeling hieromtrent van oktober 2006 ?
                Dit betekende dat de visarun niet meer mogelijk is. Na het verstijken van je visum het land uit enne ......... 90 dagen wegblijven!
                Dit heeft voor veel onrust gezorgd onder diegene die hun domicilie in Thailand zochten.

Vr.gr. Wammie, die meent, dat Diesel hierover het naadje van de kous weet.
                Ik dacht dat het mogelijk was om 3 entries te mogen hebben.
                Dus na elke visa-run mag je weer maximaal 90 dagen blijven.
                In totaal dus 270 dagen per jaar, tenzij je een work-permit hebt.
                Wie weet het precies

Commentaar

[QUOTE=Wammie]Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de gewijzigde regeling hieromtrent van oktober 2006 ?
                  Veanderd in April dit jaar. (Gelukkig)
                  Maar blijft T-visum max. 3 maand verplicht elke maand het land te verlaten, Cambodia geeft je 1 maal stempel, plus één rode gratis maw. blijf hier weg want je krijgt géén 2é.
                  Je bent verwittigt OK, dus geen gezever van ik wist het niet!!!!!!!!!!!!!!!
                  Informeer bij de Ambasade van je land en luister niet naar de verhalen hier, daar dient dt forum niet voor en kan je enkel jezelf verwijten als er iets verkeerd loopt.
                  Overstay geen probleem zolang je niets tegenkomt, anders monkey house, deportatie en blacklist.
                  Een gewaarschuwd man...............
                  Law the kung

Commentaar

[QUOTE=H_Kiekeboe]
                    Oorspronkelijk geplaatst door Wammie
                    Veanderd in April dit jaar. (Gelukkig)
                    Maar blijft T-visum max. 3 maand verplicht elke maand het land te verlaten, Cambodia geeft je 1 maal stempel, plus één rode gratis maw. blijf hier weg want je krijgt géén 2é.
                    Je bent verwittigt OK, dus geen gezever van ik wist het niet!!!!!!!!!!!!!!!
                    Informeer bij de Ambasade van je land en luister niet naar de verhalen hier, daar dient dt forum niet voor en kan je enkel jezelf verwijten als er iets verkeerd loopt.
                    Overstay geen probleem zolang je niets tegenkomt, anders monkey house, deportatie en blacklist.
                    Een gewaarschuwd man...............
                    Law the kung
                    Het topic "Thailand vragen algemeen" lijkt me bij uitstek een plek om vragen te stellen en te hopen op antwoorden waar je iets aan hebt .....
                    In tegenstelling tot websites zijn ervaringen van reizigers vaak wel up-to-date, wat gelijk de reden is waarom ik juist wel een forum bezoek en vaak het "gezever" van de informatieverstrekker lees.

De moderator of zijn vervanger zouden bij het plaatsen van nuttige informatie hiervan een link kunnen maken naar de infopagina en als er onzin geschreven wordt, is mij gebleken dat ze mans genoeg zijn om de bezem te pakken en hele ritsen recensies te wissen met informatie waar inderdaad niemand op zit te wachten.

Zeker als er kennelijk zulke belangrijke wetenswaardigheden recentelijk (april) veranderden, lijkt het mij van belang dit op het forum te vermelden.

Vertel eens WAT er precies gewijzigd is? Hier hebben we niet zoveel aan, beste en gewaardeerde Kiekeboe.

Waar kunnen we het vinden?

Vr.gr. Wammie, die overigens op de websites van Thaivisa en op die van de ambassade niet wijzer werd.
                    Love the life you live,
                    live your dream,
                    don't dream your life
                    and live the life you love !

Commentaar

De regeling is heel simpel.
                      De nieuwe visumwetgeving bepaalt dat al wie ZONDER visum naar Thailand komt 90 dagen mag blijven in een periode van 6 maanden (te tellen vanaf de eerste binnenkomst). De stempel die je krijgt op de luchthaven is een arrival stamp, GEEN visum. Kom je op deze manier het land binnen mag je 30 dagen blijven en kan je nog 2 zogenaamde "visaruns" maken naar Cambodia of een ander land. Hier kom je dus weer het land binnen met een entry stamp, geldig voor 30 dagen.
                      OPGELET: Ik heb met eigen ogen vastgesteld en er verleden week ook een artikel over gelezen in de krant, van nu af aan vraagt de Thaise douane aan de grensovergangen op land (blijkbaar niet op de luchthaven, maar dit heb ik nog niet getest) een bewijs dat je het land verlaat (m.a.w. een BETAALD ticket, een reservering is NIET voldoende). Verleden maand stonden er tientallen probleemgevallen in de neutrale zone tussen Cambodia en Thailand die het land niet inmochten.
                      Wil je dus op deze manier 90 dagen blijven; ZORG DAT JE EEN TICKET HEBT OM HET LAND TE VERLATEN, desnoods een vlucht met Tiger Airways, of Air Asia naar Singapore).

Zoals gezegd, deze wetgeving geldt enkel voor inwoners van 1 van de 36 landen die zonder visum naar Thailand komen.
                      Indien je een visum aanvraagt buiten Thailand kan je (als Belg en ik denk ook als Nederlander) 2 maanden in het land blijven (Engelsen blijkbaar 3 maanden), en kan je in Thailand dit visum nog eenmalig verlengen met 30 dagen (kostprijs 1.900 Baht; evenveel als een visarun, maar je bespaart jezelf de rotverplaatsing).

Ikzelf ben de laatste 6 maanden op die manier 5 maanden in Thailand geweest.
                      Bespaar je alle verwarring, verhaaltjes en beloftes van touristenburootjes.
                      Werk met visa uitgereikt door een Thais consulaat of ambassade in het buitenland en je hebt geen probleem.
                      Je kan hier 3 maanden blijven zonder miserie, en ga dan naar Sisophon of Phnom Penh, of Saigon of Georgetown, Kuala Lumpur, Singapore, Vientiane, weet ik veel, vraag daar een visum aan (30 Usd), en je bent opnieuw gerust.

Commentaar

[QUOTE=kalung](m.a.w. een BETAALD ticket, een reservering is NIET voldoende). Verleden maand stonden er tientallen probleemgevallen in de neutrale zone tussen Cambodia en Thailand die het land niet inmochten.
                        Wil je dus op deze manier 90 dagen blijven; ZORG DAT JE EEN TICKET HEBT OM HET LAND TE VERLATEN, desnoods een vlucht met Tiger Airways, of Air Asia naar Singapore).
                        Straf, heel straf!!!!!!!!!!!!!!!
                        Hoe ga je dat laten zien als je vliegt met e-tickets?
                        Effe uitleggen plz.

Commentaar

Er gaan geruchten dat het "Visa" on Arrival afgeschaft gaat worden. Voortaan alleen nog met een echt visum.

Wat waar is, zal komende tijd wel duidelijk worden.
                          ALS het waar is, worden visa runs heel moeilijk.

Op korte termijn niet belangrijk, maar wanneer je ver vooruit tickets boekt, kan een rol gaan spelen.

Commentaar

Als ze dat gaan doen dan raken ze een hoop normale toeristen kwijt omdat het te ingewikkeld wordt. Ons lopers gaan rustig naar Amsterdam omdat wij weten dat het steeds goedkoper wordt. Hoe harder ze hun best doen om toeristen buiten de deur te houden hoe goedkoper het wordt voor ons
                            Zoekt nog 5 miljoen euro om voor altijd te kunnen wandelen in Thailand :P

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Spanje_lover
                              Als ze dat gaan doen dan raken ze een hoop normale toeristen kwijt omdat het te ingewikkeld wordt. Ons lopers gaan rustig naar Amsterdam omdat wij weten dat het steeds goedkoper wordt. Hoe harder ze hun best doen om toeristen buiten de deur te houden hoe goedkoper het wordt voor ons
                              Ik weet niet of dat juist is Spanje_lover.... Indonesie heeft een aantal jaren geleden ook de visumplicht voor Nederlanders ingevoerd (en ondertussen geloof ik ook weer afgeschaft) en toen was er ook niet echt sprake van een dramatische daling. Veel toeristen die in groepsverband gaan laten dit regelen door het reisburo. Het wel of niet moeten hebben van een visum is puur een politieke maatregel met als doel soms uitsluitend inkomsten (kijk eens naar al die leuke visa die je krijgt als je bijv. naar Egypte reist).

Dit gerucht (verdwijnen "visa on arrival") las ik zondag op Stickmanbangkok en hij benadrukt dat het slechts een gerucht is, dus laten we niet gelijk ons het hoofd op hol laten brengen. De Thaise overheid is, net als de onze, soms onnavolgbaar, maar gek zijn ze natuurlijk ook niet. Ze hebben graag toeristen, dus buiten de deur houden zal zeker geen optie zijn. Dat kunnen ze zich ook niet veroorloven trouwens (wij brengen natuurlijk wel heel veel bahtjes in het schatkistlaatje...)

Commentaar

[QUOTE=H_Kiekeboe]
                                Oorspronkelijk geplaatst door kalung
                                Straf, heel straf!!!!!!!!!!!!!!!
                                Hoe ga je dat laten zien als je vliegt met e-tickets?
                                Effe uitleggen plz.
                                Zoals Pieter al zei, die kun je dus uitprinten ...
                                Ik, en ook de Thais weten dat dit maar een lapmiddeltje is. Je kan ook tickets bestellen en daarna annuleren en je geld terug krijgen (vaak interessanter dan een goedkoop ticket van bv Air Asia niet gebruiken).
                                Maar ze moeten ergens een regel invoeren, en dat is de regel, niet de mijne, dus vraag mij niet om hem te verantwoorden.
                                Zo IS het nu eenmaal.

Wat het afschaffen van visa on arrival betreft (nogmaals, d.i. een foute naam, want het gaat hier niet om een visum, maar om een entry stamp die je toelating geeft om 30 dagen in het land te blijven), dit zal warschijnlijk niet zo een vaart lopen.

De Thais willen de gewone toerist (95 % van al die komen) niet jennen.
                                Het gaat erom om er een paar rotte appels uit te halen, en om een beter idee te krijgen wie er nu al dan niet langdurig in het land zit.

Zolang je met een visum komt kan je zo vaak komen als je wil.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Nano
                                  Aan allen die lang willen blijven in Tailand
                                  --Visum is nooit echt probleem , je krijgt visum voor 3 maanden waarvoor je bij elke 3 de maand even naar cambodya over de grens gaat en meteen terug komt , 5 minuten in een ander land is al voldoende
                                  Als jij 5 minuten naar Cambodia gaat en je komt terug Thailand binnen krijg je een entry stempel voor 30 dagen en zeker geen visa van 3 maanden. Dat kan je onmogelijk regelen op 5 minuten. Ik ga meestal naar Penang en moet daar dan 1 nacht blijven omdat ik moet wachten op mijn visa.

Commentaar

Even een opmerking wat betreft de visaregels. Ik ga niet in op alle details over hoe -en wat, dat is uitgebreid te lezen hierboven of op de websites van het Thaise Consulaat of de Thaise Ambassade.

Toen ik voor minimaal 6 maanden weg ging, van okt tot april afgelopen jaar dus (wat lijkt dat al weer lang geleden ) heb ik een double entry gehaald op het Thais Consulaat in Amsterdam. Kosten € 60,-- voor een verblijf van 2 x 60 dagen. Na 60 dagen moest ik dus de grens over, bij terugkomst had ik opnieuw 60 dagen verblijfrecht.

Je kan zo'n visum in 3 varianten aanschaffen:
                                    single entry= 60 dagen € 30,-
                                    double entry= 2 x 60 dagen € 60,-
                                    triple entry= 3 x 60 dagen € 90,-

Een "entry" kan dus voor een x bedrag (1900 baht lees ik hier) verlengd worden tot 90 dagen.

Volgens mij is de aanschaf van een visum de meest gemakkelijke -en simpele oplossing als je langer dan 30 dagen (aaneengesloten) in Thailand wil verblijven. Een visumrun vanuit Pattaya naar Cambodja kost je bijvoorbeeld minimaal 2000 baht en een dagje bussen. Een visum moet je wel aanschaffen buiten Thailand!
                                    Slap lullen kan altijd nog :-)

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door PaulusXXX
                                      Toen ik voor minimaal 6 maanden weg ging, van okt tot april afgelopen jaar dus (wat lijkt dat al weer lang geleden ) heb ik een double entry gehaald op het Thais Consulaat in Amsterdam. Kosten € 60,-- voor een verblijf van 2 x 60 dagen. Na 60 dagen moest ik dus de grens over, bij terugkomst had ik opnieuw 60 dagen verblijfrecht.
                                      Hoi PaulusXXX, ik begrijp je uitleg niet helemaal . Je vertelt dat je zes maanden bent geweest en een visum had voor 2 x entry voor 60 dagen. 6 maanden is volgens mij ongeveer 180 dagen en 2 x 60 = 120 dagen. Dan mis ik er nog 60. Als ik het me goed herinner ben je ook op de Filippijnen geweest. Ben je die dagen daar geweest of heb je dat anders opgelost.

Ik wil over een paar jaar ook voor 6 maanden gaan , vandaar mijn interesse
                                      it's good to be there

Commentaar

Die 90/180 dagen regel gaat pas in als je "echte" visum afgelopen is als ik het goed heb. Na de 2 x 60 dagen dus in Paulus' geval. Ik geloof dus dat Paulus wat de visa's e.d. betreft nog wel een maandje langer had kunnen blijven?

Commentaar

90/180 geldt alleen voor de "visa" on arrival.