Thailand: Khorat RECENSIES

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Thailand: Khorat RECENSIES

Ga niet te vroeg in de middag naar Mandarin massage, achter het Khorat-hotel. Ze zijn vanaf 2 uur geopend maar voor een uur of 5 is er niets tot weinig te beleven.
    Heb je nog betere adressen dan deze? Vond dit eigenlijk maar een 13-in-een-dozijn adres. Niet echt iets bijzonders.
    De band in de Speed2 disco had wel een paar hele mooie danseressen.

Het klopt wel dat er s'middags weinig te beleven is.
    Er is een club waar dames vanaf 12.00 uur smiddags tot snachts 12.00 uur achter glas op een verhoging zitten.
    Deze kun je mee naar boven nemen voor een wip dit kost echter maar 400 baht all inclusief.
    Deze club zit aan de Yommarat rd tegenover Wat Sumukki.

Verder is er nog een grote massage club "Ossaka" met echt hele mooie vrouwen waar meer gedaan wordt dan maseren.
    De straat weet is zo niet uit mijn hoofd maar is 100 meter voorbij het Sri Patanna Hotel.
    Dit hotel kan ik je trouwens aanraden.(450 baht)

Verder is er een tent waar je met de auto naar binnen kunt rijden, waar je met een dame kunt wippen.
    snachts bij Hotel chaopaya Inn lopen de dames af en aan om mannen op te pikken.
    En in bijna elke bowling/disco/karaoketent en buiten barren zitten er dames te wachten om met een klant mee te gaan.

Het is allemaal niet zo masaal als in de bekende plaatsen maar daarom des te leuker.

Je zult zien dat er in deze gelegenheden de dames het overwegend moeten hebben van de Thais. (niet erg toeristisch)

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Commentaar

Ja, Osaka ken ik. Met de mooie dames viel het wel mee maar ik was er vrij laat. Zou dus kunnen dat de mooisten al weg waren. De masseuse die mij onder handen nam was wel voor erg veel in en prettig in de omgang.
      Voor andere lezers, Osaka heeft aan de buitenkant alleen teksten in het thai maar vanaf het eerder genoemde hotel zit het aan de linkerkant van de weg achter een muur met een groot (thais) coca-cola bord.
      Qua aankleding en kamers niet de mooiste maar er kan volgens mij veel.

Commentaar

Beste wandelaars,

Ik ben net weer terug uit het fantastische neukland en kan jullie wel vertellen dat het weer tegen valt terug te zijn.

Dit jaar weer veel tijd in de omgeving van Khorat doorgebracht.
        Ik heb in Khorat de gebruikelijke adressen weer bezocht.

Als eerste ben ik naar een club geweest, deze is van 12.00 uur tot 24.00 uur geopend.
        Bij binnenkomst heb je aan de rechterkant een verhoging waar de dames zitten.
        Na een dame te hebben gekozen kwam ze naast me zitten en hebben de prijs van 400 baht afgespoken.
        Ik had gehoopt dat er meer zou mogen dan de standaard wip maar dat was niet bespreekbaar.
        Ze had mooi lang zwart haar met een heel slank figuur en een heel mooi licht behaart kutje.
        Min puntje vond ik dat het allemaal standaard was dus niet pijpen, beffen en zoenen.

De volgende keren ben ik naar Osaka geweest (dicht bij Sri Patana Hotel) en daar zaten de echte mooie meiden, volop keus.
        Hier gaat het er veel professionele aan toe en de dames zijn allemaal keurig verzorgt.
        De prijs is hier 800 baht voor 1,5 uur lang plezier.
        Ik koos voor Kie nummer 43 mooi kopje met lang zwart haar en een heel slank figuur. (39 kilo)
        Aangekomen in de kamer wordt je eerst uitgebreid gewassen in een groot bad wat op zich al erg aangenaam is kan ik jullie vertellen.
        Daarna kreeg ik op bed een lekkere pijp beurt zc.
        Ik kwam al aardig in de stemming toen kwam ze over mij heen liggen en begon mij lekker te tongzoenen waarbij ze mijn pik met haar handen begon te strelen.
        Ik stond al aardig op knappen.
        Daarna hebben we in alle standjes heerlijk gewipt zodat ik heerlijk klaar kwam.
        Veel rust krijg ik niet want ze begon mijn kleine jongen alweer op te warmer voor de 2e ronde.
        Ik moet zeggen dat die vrij snel weer gereed was maar wat ik probeerde kon niet meer klaarkomen.
        Toen vroeg ik of ze me afwilde trekken en in haar mond mocht klaar komen, ze antwoorde met een ja.
        Had het eigenlijk niet verwacht maar wel gehoopt.
        Na het nodige handwerk ben ik lekker in haar mond klaargekomen.

Na deze keer moest ik gewoon weer terug komen, maar moet wel zeggen dat ik altijd verschillende meiden neem dit ook als bescherming om niet verliefd te worden op ze.
        Ik heb alleen maar goeie ervaringen met deze tent.
        Veel blanken komen er niet af en toe een Duitse maar de meeste klanten zijn Thais en Chinees.

In het park in het centrum is het verboden om te tippelen, dacht ik maar tot mij verbazing werd ik door een jongen aangesproken die bij 4 jonge meiden zat.
        Na een gewoon gesprek maakte ik aanstalte om weer weg te gaan tot dat eem meisje vroeg of ik die jongen niet wilde neuken.
        Nu is dat niet aan mij besteed dus ik maakte de opmerking dat ik niet hem maar haar wel wilde neuken.
        Ik was eerst wel bang dat zij geen h.o.e.r. was maar gelukkig vroeg ze hoeveel ik er voor over had.
        We spraken een prijs af van 500 baht en zijn na een hotel gegaan net om de hoek.
        Daar moest ik 80 baht betalen voor de kamer en zijn na boven gegaan.
        De kamer stelde niet zo veel voor maar daar kwam ik ook niet voor.
        Wat had dit meisje een mooi lichaam, mooi jong kopie en een slank/stevig lichaam.
        Lekker gezoend, gebeft en geneukt tot mijn ballen er zeer van deden.
        Het was weer een geslaagde avond.

Groetjes Khoratkenner

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door khoratkenner
          Beste wandelaars,

Ik ben net weer terug uit het fantastische neukland en kan jullie wel vertellen dat het weer tegen valt terug te zijn.

------8< ----- knip in lange quote ---------

Lekker gezoend, gebeft en geneukt tot mijn ballen er zeer van deden.
          Het was weer een geslaagde avond.

Groetjes Khoratkenner
          Ik kan het verhaal van Khoratkenner bevestigen. Ben er nu zo'n 5 keer doorheengereisd.
          In het park naast het standbeeld van de "heilige Jamoo" lopen en zitten de hele dag dames, die je voor een prikkie kunt meenemen. Het zijn niet de knapste, dat moet gezegd!
          Laatst gewijzigd door Spring; 21-05-06, 21:07.
          Love the life you live,
          live your dream,
          don't dream your life
          and live the life you love !

Commentaar

Re: Thailand: Khorat

Ben als ieder jaar weer naar Khorat geweest.
            Ben dit jaar hoofdzakelijk naar Osaka geweest, dat is dicht bij het Sri Patana hotel.
            De keuze was iets beperkte als andere jaren maar dit kan komen omdat het bijna nieuwjaar was.
            Dan gaan de meeste Thais toch naar hun ouders toe.
            Heb hier enkele erg leuke dames bezocht
            De mooiste was Nok, 20 jaar jong met een wel heel jong uiterlijk.
            Ze was tenger gebouwd en heel licht behaard.

Vast prijs is daar al jaren 800 baht voor 1,5 uur inclusief de kamer.
            Eerst wordt je in bad goed gewassen, wat ik zelf ook erg belangrijk vind.
            Daarna was het pijpen en neuken, 2x hoogtepunt is ook geen probleem.
            Mijn ervaring is dat de dames niet om fooi vragen, meestal geef ik ze wel 200 baht fooi achteraf, mits de sex goed is geweest.

Het drinken voor het meisje zijn de zelfde prijzen als voor de klant, dus niet zoals in Bangkok of pattaya dat je dure lady's drinks moet betalen.

Het enige verschil met verleden jaar is dat de meisjes bijna niet pijpen zonder condoom, ook niet tegen meerprijs.
            Voor de rest is het daar nog super.

Groetjes Khoratkenner.

Commentaar

Naar mijn mening moet je in een stad als KHorat niet op zoek gaan naar dames die interesse in je hebben, laat ze maar naar jou toekomen.
              Dit is vrij eenvoudig. Je gaat in winkelcentrum |The Mall l zitten in de "gang"waarin de goudwinkels zijn heb je in het midden over het water een "cafeetje/coffecorner"van Sima Thani en als je daar gaat zitten als farang dan komen er in de kortste keren dames zeer geinteresseerd aan je tafel staan en kan zich het gesprek gaan ontwikkelen.
              Alle mogelijkheden zijn dan open.
              Wat de amerikaanse militairen betreft - begin mei zijn er wat gekomen doch niet overweldigend veel - ook vrouwelijke militairen - blijven toch veelal bij elkaar. Ik heb er bij sima thani één gezien in gezelschap van een thaise lady.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door chaiyaphum
                Naar mijn mening moet je in een stad als KHorat niet op zoek gaan naar dames die interesse in je hebben, laat ze maar naar jou toekomen.
                Dit is vrij eenvoudig. Je gaat in winkelcentrum |The Mall l zitten in de "gang"waarin de goudwinkels zijn heb je in het midden over het water een "cafeetje/coffecorner"van Sima Thani en als je daar gaat zitten als farang dan komen er in de kortste keren dames zeer geinteresseerd aan je tafel staan en kan zich het gesprek gaan ontwikkelen.
                Alle mogelijkheden zijn dan open.
                Wat de amerikaanse militairen betreft - begin mei zijn er wat gekomen doch niet overweldigend veel - ook vrouwelijke militairen - blijven toch veelal bij elkaar. Ik heb er bij sima thani één gezien in gezelschap van een thaise lady.
                Ik ben nu 3 keer in Korat en ook meerdere keren in "The Mall" geweest. Mijn advies...loop gewoon door het winkelcentrum heen en geef je ogen goed de kost; in 8 van de 10 gevallen lonken de winkelbediendes naar je en kun je met het meisje naar je smaak verder aanpappen. Clubbezoek is in deze stad niet echt nodig en scoren kun je er op de gewone manier genoeg, ook al zie je er bijna uit als een Arthur Docters van Leeuwen ...
                Voor wat betreft de amerikaanse militairen - die zijn er geregeld geweest, alleen hoe vaak is mij niet bekend. Ik overnachte altijd in het Rachaphruk Grand Hotel (perfect hotel!) aan de hoofdweg, en daar hongen vele ingelijste foto's van amerikaanse militairen in de lobby bij de liftingang.

Commentaar

Eergister in Osaka geweest na het lezen van het forum, maar wat een tent is dat...

Bij de Mall een toektoek genomen, daar aangekomen werd er gelijk gesproken over de kosten van 1200 tot 900 bath voor 1,5 uur.
                  Oke had er een gekozen die er wel leuk uitzag vanaf de bank dan, dichterbij viel het wat tegen maar oke, ik kon het er wel op. Overigens zaten er toen ik er was niet echt lekkere dames.

Op de kamer werd ik netjes en lekker gewassen, na het wassen gelijk lekker van bil. Daarna weer wassen na het vragen om massage beetje massage gehad en wilde ik de dame nogmaals nemen maar begon ze over een Tip/fooi, ze had het over 5 bath, oke joh 5 bath mai pen rai.
                  En ze bleef maar doorgaan over die 5 bath had er al eigenlijk geen zin meer maarja was geil en dan wil je toch...;-)

Nadat we klaar waren heeft ze me weer gewassen en heb ik me na een uurtje aangekleed omdat ze maar bleef zeuren over 5 bath. Toen ik haar 5 bath wilde geven begon ze erover dat ze 500 bath had gezegd terwijl ik wel 100 keer heb gezegd 5 bath geen probleem dus niet 5 rooij bath.
                  Gezegd dat ze deze niet kreeg, en de kamer verlaten, daarna ging ze nog naar iemand toe die een beetje engels spraak wat zij helemaal niet kon, en die kwam naar me toe van ah joh geef haar 400 bath.

Hopelijk begrijp je dat ik zo ben weggelopen en geen foot meer heb gegeven aan niemand daar. Heb ook mijn heineken niet betaal waar ze 110 bath voor wilde hebben en 50 bath tip...
                  Sorry mensen mij mij zie je daar niet meer hoe graag ik het ook gewild had.

Ps. voor verblijf moet je zijn in KS Pavilion Hotel(schuin tegen over de Mall) kamers zijn netjes (schoon) buiten meestal bandje waar je ook wat kan eten en niet te vergeten kamers vanaf 600 bath (wel druk dus van te voren bellen).

Hoop dat jullie er iets mee kunnen succes..

Commentaar

Jij lijkt me geen onervaren Thailand-ganger, maar hoeveel heb je nou betaald ?
                    Over die 5 Baht (10 Eurocent) ........ weet je zeker dat je dat wel goed verstaan hebt ?
                    Was het toevallig niet alleen een massage, waardoor ze met je naar de kamer ging ? En vroeg ze "ha-roi Baht" voor extra service ?

Over het KS Pavillion- hotel ......... geen gezeur, goed, gf, zwembad, ontb ..... maar dat hoort op een ander topic !
                    Love the life you live,
                    live your dream,
                    don't dream your life
                    and live the life you love !

Commentaar

Beste Fransmans,

Je moet altijd oppassen als je je door een taxi of tuktuk laat brengen naar deze gelegenheden, kan zijn dat deze chauffeur geld krijgt voor het brengen van een klant, die jij dus moet betalen.
                      Beter is je 100 meter daarvoor laten afzetten.
                      Ik kom daar nu al jaren en heb daar altijd 800 baht betaald voor 1,5 uur.
                      Ok drankjes op de kamer zullen duurder zijn als in het bar gedeelte.
                      En ja er zijn meiden die voor extra's ook betaald willen worden.
                      Het is wel naief dat je denkt dat dit maar 5 baht kost
                      Wat krijg je nu, en zelf in Thailand voor 5 bath, niets toch.

Ik begrijp alleen niet met wat je bedoelde met "ze begonnen over prijzen van 1200 en 900 baht ??????

Ik ga er in december weer heen en zal kijken of een en ander daar veranderd is.

Commentaar

Heren,

Bij binnenkomst gaf de heer aan dat ik voor 1200 een dame kon uitkiezen,
                        de dames op de eerste rij kosten 1200 bath en de tweede rij kosten 900 bath,
                        ik koos dus een dame voor 900 bath en deze heb ik dus ook betaald voor 1,5 uur, maar ik verliet de tent dus na 1 uurtje al omdat de dame niet echt kon masseren waar ik eigenlijk OOK wel een beetje voor kwam.

Maar toen ik voor de tweede keer wilde sexen wilde de dame een tip hebben en echt ze zei ha bath, 5 bath en geen ha rooi bath, 500 bath. Ik dacht inderdaad ook 5 bath moet ze daarom zo zeuren voor die 5 bath en heb diversen malen herhaald 5 bath, ha bath en ze zei dan weer 5 bath dus daar was geen twijfel over.

Maar het gaat mij ook gewoon om het idee dat ze erom vroeg, ik neem haar mee naar een kamer voor 1,5 uur dan dan moet er geen gezeur zijn toch..??
                        of ik nou 50x wil komen of 1x of 2x...

Commentaar

Voor de verandering ben ik een weekendje naar Korat-stad gegaan. Een apart sfeertje daar.

Met mijn kaartje in de hand wist ik het centrum erg gemakkelijk te vinden. Het grote plein met Khunying Mo is schitterend opgeknapt. Het blinkt je tegemoet. Een grote foto-tentoonstelling van Koning Bhumiphol was te zien, waarschijnlijk nog vanwege de onlangs gehouden SEA-games in Korat. Opvallend om te zien dat het er smetteloos uit ziet. Ik weet het wel, dit is Thailand, het bekladden van foto's van de Koning is een doodzonde hier. Het is jammer dat iets dergelijks in Nederland niet meer kan.

In het "park" lopen nog steeds wat dames rond die beschikbaar zijn voor horizontale activiteiten. Vanaf 300 kun je terecht, maar 500 wordt ook geroepen (in het Thais uiteraard). De dames zien er nog slechter uit dan de junkies in Nederland of ze zijn (vermoedelijk) minderjarig. Ik heb het dus bij kijken gelaten.

Het Korat Hotel waar ik verbleef heeft een eigen Karaoke en Massagesalon, dus erg ver hoef je het allemaal niet te zoeken in Korat.

Binnenkort volgt een verslagje over mijn bezoek aan Osaka en Ginza, massagesalons in Korat-stad.
                          Slap lullen kan altijd nog :-)

Commentaar

Gistermiddag was het bloedheet in Korat stad. Het lijkt hier wel veel warmer dan in Pattaya. Zal wel komen vanwege het ontbreken van een zeebriesje.

Vlakbij het Park is een (soapy)massagesalon genaamd Ginza, aan de Jomsurangyart road. Het zag er verzorgd uit. De dames waren er in de categorie 1000 -en 1200 baht. Ik was nog maar net binnen of alle dames van 1200 baht verkasten naar de 1000 baht plaatsen. Ik zag niet echt een smakelijke keuze dus ging even wat drinken aan de overkant. Bij de Chao Phraya Inn zit je mooi. Na een grote fles Singha met ijsklontjes gedronken te hebben besloot ik Osaka aan een inspectie te onderwerpen.

Een tuktuk bracht me erheen. Hij reed gelukkig verder, misschien omdat ik heel demonstratief wachte tot hij weg reed .

Van buiten kan je niet zien dat het Osaka heet, ik zag alleen Thaise letters. Het zag er aardig uit van binnen. Tijdens de koffie, die slechts 30 baht koste, maakte ik mijn keuze. Pim 31 jaar ging met me mee. Ze sprak vrij redelijk Engels, ze had o.a. een paar maanden in Pee Pee massage in Pattaya gewerkt. Ze zat liever in Osaka want dan kon ze al om 24.00 uur naar huis i.p.v. 2 uur s'nachts bij Pee Pee vertelde ze.

Opvallend was dat er geen luchtbedje is in Osaka, dus geen body-to-body massage. Wel gingen we uitgebreid in bad, mijn lijf werd dus heerlijk schoon gewassen. Daarna de pijp en rampetamp op het bed, alles mc. Pim was prettig professioneel, ik kwam dus lekker klaar.

Na afloop gaf ze me ook nog een ontspannende Thaise massage van een minuut of twintig. Al met al was ik heel tevreden voor slechts 1200 bahtjes, 900 voor Osaka en 300 fooi voor Pim .
                            Slap lullen kan altijd nog :-)

Commentaar

Korat is één van de weinige stadjes die ik nog niet heb gezien in Thailand.

Is dit filmpje het Korat waar zo weinig te beleven is?

Aan de beelden te zien, lijkt die "SEED PUB" me toch wel de moeite om eens binnen te wandelen. Iemand toevallig ervaring hiermee?

Commentaar

Belevenissen in Korat 1966-67.

Interessant tijdsbeeld met foto’s en filmpjes over het (bar) leven van Amerikaanse soldaten, die gelegerd waren in Korat. Leuk voor de toenmalige wandelaars onder ons, die veel zullen herkennen. In feite is er weinig veranderd op de haarmode en kleding na.

Zie: http://www.fescanphoto.com/korat/

veel plezier ermee.

Commentaar

Gister in Khorat aangekomen en hard op zoek

Op Yomsurangyart rd splitsing met Buarong rd zit een massage Sakura waar je voor 1000 baht per uur mooie meiden mee naar boven kunt nemen, even verderop zit Chao Phraya Inn waar inderdaad meiden af en aan lopen om mannen op te pikken, werd 1800baht voor 4 uur aangeboden. Even verderop zit hier ook Ginzu in deze straat.

Wat wordt er bedoeld met het park? Er zit maar een groot park helemaal achter de stad, the King's water park... Dit wordt denk ik niet bedoeld? Bedoelen jullie de boulevard met " water en bomen" tussen Ratchadamoen Rd en Chumpol Rd ? Zag hier 's avonmds wel veel oude blanke mannen zitten maar ben zelf nergens op aangesproken... Meer tips welkom!

Ben op zoek naar die goedkope club op de Yommarat Rd, bedoelen jullie ter hoogte van de Wat Samakkee? (andere spelling) Kon niks vinden, hoe heet het?

Achter Khorat hotel zit ook inderdaad nog steeds massage waar je heen kunt maar heeft andere naam nu.

Commentaar

Het park waar ik toen over schreef is er niet meer, ze hebben hebben het Thao Suranari monument helemaal opgeknapt.
                                    Ziet er nu veel beter uit, maar is ten koste van het park gegaan.
                                    Toen waren er aardig wat meisjes die daar hun klanten oppikten.

Het klopt dat er nu enige massage salons zijn bij gekomen.

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Osaka, nog steeds 900 baht voor 1,5 uur. (extra's bij de meisjes af te rekenen)

Ook heb je nu barretjes met een Farang als eigenaar. ook hier zitten geregeld dames van plezier. (zogenaamde vriendinnetjes van de vrouw van de eigenaar)

Groetjes

Commentaar

Is alweer een tijdje geleden dat ik in khorat was maar zag net mijn laatste post staan. Tussen Ratchadamoen Rd en Chumpol Rd zit een lange boulevard waar zo'n beetje in het midden elke avond een paar mooie jonge meiden zaten te wachten op een klant. Werd aangesproken door een oude vrouw die als street mamasan optrad. Heb er 4 heel erg mooie meisjes meegenomen van ik denk 18 a 19. Vroegen 500 a 600thb voor shorttime. Wel anders dan in Pattaya, geen handje vasthouden op straat maar doorlopen naar je hotel en zij volgden me op gepaste afstand.
                                      Laatst gewijzigd door Benn0; 11-05-09, 21:55.

Commentaar

Re: Thailand: Khorat: Osaka

Osaka zit dus in Nakhon Ratchasima aan Surananee Road, welke in het hart van de stad ligt. Het ligt een beetje verscholen achter een muur en daarboven staat en heel groot bord, geel met Thaise letters en onder het gele de reclame van Coca Cola in het Thais. Als je eenmaal binnen de muur bent, dan is de ingang aan de linkerkant. Vanaf het Sri Patana Hotel zit het aan de linkerkant van de weg.

Zij zijn sinds 1 augustus weer open en hebben ook de prijzen veranderd. Het is nu 950 baht, maar er lopen nu ook meiden waar je 1200 baht voor dient neer te leggen. Ik moet zeggen dat het wel erg mooie vrouwen waren. Maar ik was alleen maar geil, dus snel eentje uit de 950 catogerie gepakt. Weet haar naam al niet meer, maar het was een lekkere geile donder met redelijk grote borsten, nogal een witte huid, kwam geloof ik uit Khon Kaen. Zij verleende een uitstekende service en daarna in bad om te wassen. Ben tevreden weer huiswaarts gereden.
                                        Laatst gewijzigd door Benn0; 16-08-09, 17:19.

Commentaar

Re: Thailand: Khorat: Osaka

Oorspronkelijk geplaatst door arspider2000 Bekijk bericht
                                          Osaka zit dus in Nakhon Ratchasima aan Surananee Road, welke in het hart van de stad ligt. Het ligt een beetje verscholen achter een muur en daarboven staat en heel groot bord, geel met Thaise letters en onder het gele de reclame van Coca Cola in het Thais. Als je eenmaal binnen de muur bent, dan is de ingang aan de linkerkant. Vanaf het Sri Patana Hotel zit het aan de linkerkant van de weg.

Zij zijn sinds 1 augustus weer open en hebben ook de prijzen veranderd. Het is nu 950 baht, maar er lopen nu ook meiden waar je 1200 baht voor dient neer te leggen. Ik moet zeggen dat het wel erg mooie vrouwen waren. Maar ik was alleen maar geil, dus snel eentje uit de 950 catogerie gepakt. Weet haar naam al niet meer, maar het was een lekkere geile donder met redelijk grote borsten, nogal een witte huid, kwam geloof ik uit Khon Kaen. Zij verleende een uitstekende service en daarna in bad om te wassen. Ben tevreden weer huiswaarts gereden.
                                          Het coca cola bord is niet zichtbaar meer, er hangt nu een spandoek overheen van de Coyote mixed 2 club. Prijzen zijn nog steeds 950 bath. Had een leuk meisje uitgekozen (nr 14, weet haar naam niet meer). Tijdens het zuigen aan de tepels kwam er melk uit. had inderdaad wel wat zwangerschapssporen gezien, maar dit was nieuw voor mij. Ga zeker nog een keertje terug. (rest van de service was uitstekend)