Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Wondjes/Puistjes balzak/stam penis

Ghaz
    Guest

Standaard Wondjes/Puistjes balzak/stam penis

Hoi,

Ik heb al een aantal jaren last van een flinke (talg) puist tussen mn balzak en de stam van mn penis. Precies op het punt waar de penis in slappe toestand vouwt tegen de balzak aan.

Ik heb wel vaker (altijd eigenlijk) kleinere puistjes die ik gewoon uit kan drukken voordat m'n zak onder het scheermes gaat, maar deze wil al jaren niet uitgedrukt worden en word langzaam maar zeker groter, het is begonnen als een normaal puistje net zoals alle anderen, maar is over de jaren heen uitgegroeid tot de grote van een flinke bijensteek.

Het gebeurt wel eens dat ik m'n zak even flink krab en dan merk dat er bloed en wit spul (talg?) onder mn nagels zit. Waarna ik dus constateer dat ik de puist heb opengekrabt en dat die regio onder het bloed en wit spul zit.

Wat mij hieraan opvalt is dat er dan een korstje op komt die na een paar dagen wegvalt, en dat de puist nooit helemaal weg is en weer groeit naar groter niveau dan dat hij eerst was.

Gisteravond was het weer zo'n moment, krabde het kapot, en voor de eerste keer kon ik hem verder uitdrukken wat nogal pijnlijk was door de rauwe/open huid er omheen. Er kwam niet alleen een hele lading wit spul uit maar in het half uur dat ik heb zitten morrelen kwam er ook veel bloed bij vrij.

Nou heb ik er verder geen last van, hij zit er al jaren en verder werkt alles daar beneden. Heb ooit een dame geschrokken zien reageren toen ik ging wandelen met het korstje erop maar verder nooit problemen gehad.

Nu heb ik vrijwel nooit talg puistjes op de zelfde plek, en over de jaren heen zijn die ook flink verminderd in hoeveelheid al komen ze na het scheren wel in grote getale terug, waarna ik ze gewoon weer uitknijp.

Aangezien ik het vreemd vind dat deze puist meestal terugkomt na afscheiding van een kleine hoeveelheid, en er nu enorm veel uit kwam (bult is vrijwel helemaal weg, zit nog wel iets van een verharding maar dat zit recht naast/op de rand van het wondje) vraag ik mij af of het wel een talg puistje is.

Behalve dat het moeilijk scheren is rond die plek en dat het een lelijke (spierwitte) bult is heb ik er geen last van. Maar zou graag opheldering willen of dit een uit de hand gelopen talgpuist is of een serieus probleem in wording.

Heb ooit eerder in de pubertijd een puist gehad zoals deze, maar die was na een week groeien in no-time uitgedrukt en is nooit terug gekomen. Het uitdrukken van deze puist was de afgelopen jaren onmogelijk, en wanneer er iets werd afgescheiden kwam hij altijd terug.
    Hoop nu dat het over is, maar vrees het ergste aangezien er nog een beetje inzit. (er nu aan zitten doet verschrikkelijk veel pijn aan m'n zak, moet flink op mn tanden bijten)

Zal ik hiermee maar langs de huisarts gaan mocht hij terugkomen? Of is het inderdaad een uit de hand gelopen talgpuist.
    Heb de puist voor het eerst opgemerkt nadat ik mezelf had geschoren, maar scheerde mn zak toen al een jaar of 4, in de afgelopen jaren zijn er ook geen opvallende puisten zoals deze bij gekomen.

Ghaz
    Guest

Standaard Re: Wondjes/Puistjes balzak/stam penis

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seqoya Bekijk bericht
    ik denk dat je genitale wratjes hebt...
    Daar dacht ik ook aan, maar die zien er anders uit en hebben een andere samenstelling. Aangezien het spul wat er gister uitkwam verdacht veel op talg leek neem ik aan dat het een uit de hand gelopen puist is. Als piet het niet zeker weet zit ik vanmiddag nog bij de arts

Programma Prostitutie Soa Aids Nederland piet soaaids's schermafbeelding
    Actieve recensies
    0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ghaz Bekijk bericht
    Ik heb al een aantal jaren last van een flinke (talg) puist (...)
    Beste Ghaz,

En dat is wat het waarschijnlijk is, een wat hardnekkig talgkliertje. Omdat jij er steeds aan zit en het uitknijpt, gaat het niet weg. Afblijven dus. Als je met ongewassen handen knijpt, kan het ontsteken. Dan komt er meer wit spul en kan het gaan bloeden. Als je scheert, idemdito.
    Afblijven en een poos niet scheren.

Een genitale wrat is het niet, want die kun je niet uitknijpen, daar zit niks in.
    Genitale wratten zijn herkenbaar als bloemkoolachtige wratjes die bobbelig van structuur zijn, of als gladde puntige wratjes op een steeltje. De wratjes bevinden zich in of bij de schaamstreek en gaan vaak gepaard met jeuk en irritatie.

Verder kan het nooit kwaad om het even aan je huisarts te laten zien. Vooral omdat je er al vier jaar mee loopt te tobben en graag zeker wil weten wat het is. Dat kan alleen je arts zeggen door er naar te kijken.

Vriendelijke groet,
    piet soaaids
    Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Ghaz
    Guest

Okido, hoop dat de dames m'n bush kunnen waarderen in de toekomst.

Bedankt voor het advies!

Regels voor berichten