Pagina 1 van 11 12345 6 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 216

Discussie: Soa Genitiale Wratten / hpv

Ik lees alleen
    Actieve recensies
    0

Standaard Soa Genitiale Wratten / hpv

Hallo iedereen

Ik ben dus vandaag bij de gg&gd geweest en heb te horen gekregen dat ik last heb van genitale wratten.
    Heb hier een zalfje voor gekregen en hoop dat het snel voorbij is.

Mijn vraag is nu;

Wie heeft dit ook weleens gehad en hoe lang duurde het voordat het over was?

Voor mij nooit meer sex zonder condoom!!

Masterfucker
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horewalker
    Hallo iedereen

Ik ben dus vandaag bij de gg&gd geweest en heb te horen gekregen dat ik last heb van genitale wratten.
    Heb hier een zalfje voor gekregen en hoop dat het snel voorbij is.

Mijn vraag is nu;

Wie heeft dit ook weleens gehad en hoe lang duurde het voordat het over was?

Voor mij nooit meer sex zonder condoom!!

Ik had er tot voor kort nog nooit van gehoord.
    Ook met condoom schijn je ze te kunnen oplopen (daar waar het condoom niet reikt), evenals herpes genitalis.

Ben nieuw maar heel ervaren!
    Actieve recensies
    6

Standaard

Nope, gelukkig nog niet meegemaakt en wil het liever vermijden...
    Maarreuh, hoe heb je t opgelopen : PZC of NZC?

Ik wil je niet ongerust maken, jij hebt de dokter immers al gehoord, maar zijn die wratten geen virus dat je wel onder controle kan houden maar niet van af geraakt?

Heb je ook gecheckt voor andere soa?

Joene

Ik lees alleen
    Actieve recensies
    0

Standaard

Ik heb mij vorig jaar nog laten testen op andere geslachts ziektes dmv van uitstrijkje en bloed test,zit er alleen wel over te denken omdat bij mij volgende afspraak wel weer te laten doen.

Vorig jaar had ik niks btw.

Ik weet dat het virus in je lichaam kan blijven,weet alleen niet zeker of het er voor altijd zit.

Ik heb geen idee van wie ik het opgelopen heb,heb me weleens laten pzc en doe ook weleens aan nzc alleen niet met prostituee's

Ik lees alleen
    Actieve recensies
    0

Standaard

genetiale wratten kun je zelfs krijgen via een handdoek die je gebruikt hebt van iemand ie het ook heeft!
    het virus kan er al jaren zitten voor de wratjes uitkomen en het is redelijk goed te behandelen!

als je een partner hebt kun je die beter ook laten testen want bij haar kunnen de wratjes op de baarmoedermond zitten!

stengelbengel
    Guest

Standaard

Het schijnt dat als je het virus eenmaal draagt je er nooit meer vanaf komt, ook als er geen wratjes meer te zien zijn kun je je sexpartner er nog steeds mee besmetten.
    Ook het behandelen van de wratten blijkt een langdurig proces te zijn omdat ze steeds weer terug komen.
    Erg creepy allemaal, straks kunnen we geen sex meer hebben zonder iets op te lopen
    Sex met condoom is dus weldegelijk zeer belangrijk al is de verleiding nog zo groot.

Komt hier best vaak
    Actieve recensies
    12

Standaard

Ook ik ben helaas bekend met dit onprettige fenomeen.
    Het is inderdaad waar dat je het ook met condoom op kunt lopen, omdat deze wratten bij vrouwen rond de buitenste schaamlippen zitten en bij mij dan ook in eerste instantie aan de basis van mijn penis te vinden waren.
    Na een eerste uitgebreide behandeling ben ik inmiddels 3 of 4 keer teruggeweest voor controle en bijna iedere keer hadden er weer 1 of 2 wratjes de kop opgestoken.
    Volgens mijn dermatoloog is er nu een goede kans dat ze niet meer terug zullen komen en kom je er uiteindelijk zeker wel weer helemaal vanaf.
    Hij verwijdert de wratten overigens zonder verdoving met een scalpel. Wonder boven wonder is dit gelukkig niet al te pijnlijk, maar toch hoop ik dat het nu definitief achter de rug is.
    Al met al wel een goede les om voorzichtig te zijn.

Dreamy

Banned
    Leeftijd
    62
    Actieve recensies
    5

Standaard

ik heb er ook een paar keer last van gehad.
    doen ze helemaal niet moeilijk mee bij de ggd.
    ze pakken gewoon een wattestaafje en doen die in stikstof en daarna op dat kleine wratje.
    voel je bijna niks van en nadat t eerst een klein open wondje is is t na een paar dagen weg.
    ik heb gewoon al jaren een vriendin en waar t vandaan komt mag ie ook is wete?
    ik heb t wel gevraag en als andwoord gaf die gek van een dokter, kinderen!!!
    hij denk zeker dat dat apparaat van mij bij kinderen past, de klootzak!!! > heb m dat ook duidelijk gemaakt!!
    maar je hebt ze of niet, moet er trouwens eerdaags weer heen, die krengen kome elke keer weer ergens anders terug?

Schrijft best een beetje
    Actieve recensies
    2

Standaard

Heb er ook last van gehad. Waar ze vandaan zijn gekomen; geen idee, maar ze zijn wel goed te bestrijden als je er -tijdig- mee heen gaat.

Mijn ervaringen:
    - Een zalfje heeft weinig nut
    - Laat het aanstippen, moet dat te vaak dan schrijven ze een middeltje voor (klein bruin potje met een stapel plastic aanstipstokjes) en laten ze je af en toe terug komen ter controle.

Ik had het allemaal 'vrij bescheiden' vergeleken met de plaatjes op internet. Het was na een maand of twee ook weer weg.

Het probleem is en blijft; je blijft het virus een aantal jaren dragen. Zie ook soa.nl en andere informatieve medische sites.

Is de 100 voorbij! 9's schermafbeelding
    Actieve recensies
    12

Standaard

Hier is nog een informatieve site.

http://cms.3m.com/cms/NL/nl/2-186/klRRlFR/view.jhtml

Is de 100 voorbij! dappie's schermafbeelding
    Actieve recensies
    37

Standaard

ik heb dit een paar weken geleden ook op gelopen alleen zij de huisarts dat ik dit al een tijdje bij me kan hebben gehad dus ik weet niet meer waar het vandaan kwam . heb er pillen voor gekregen en nu is het weer weg alleen het blijft voor altijd bij je zitten dat werd temminste mij verteld

Komt hier best vaak
    Actieve recensies
    14

Standaard

spijtig om te horen dappie ... ik denk dat je hier op de site en op de links die hier staan neergeschreven veel informatie gaat vinden over het hoe en wat ... veel lezen is dus de boodschap

Banned wimwim's schermafbeelding
    Actieve recensies
    135

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A.M.F.
    Mijn ervaringen:
    - Een zalfje heeft weinig nut
    - Laat het aanstippen, moet dat te vaak dan schrijven ze een middeltje voor (klein bruin potje met een stapel plastic aanstipstokjes) en laten ze je af en toe terug komen ter controle.
    Is inderdaad en virus wat je al een tijdje bij je kunt dragen. Ik heb het ook gehad en het bruine potje met een stapel aanstipstokjes wat ik gekregen, werkt het best! Het medicijn heet Condyline. Je moet het 3 dagen aaneengesloten erop smeren vijf weken lang.

Ik lees alleen
    Actieve recensies
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerrit11
    ik heb er ook een paar keer last van gehad.
    doen ze helemaal niet moeilijk mee bij de ggd.
    ze pakken gewoon een wattestaafje en doen die in stikstof en daarna op dat kleine wratje.
    voel je bijna niks van en nadat t eerst een klein open wondje is is t na een paar dagen weg.
    ik heb gewoon al jaren een vriendin en waar t vandaan komt mag ie ook is wete?
    ik heb t wel gevraag en als andwoord gaf die gek van een dokter, kinderen!!!
    hij denk zeker dat dat apparaat van mij bij kinderen past, de klootzak!!! > heb m dat ook duidelijk gemaakt!!
    maar je hebt ze of niet, moet er trouwens eerdaags weer heen, die krengen kome elke keer weer ergens anders terug?
    in reactie hierop :
    Het HPV wordt veelal overgedragen bij seksueel contact. Tijdens de geslachtgemeenschap kan het HPV binnendringen via microscopische verwondingen (scheurtjes), die zijn ontstaan in de slijmvliezen van de vagina, anus, aan de penis of in de mond. Daarom worden genitale wratten beschouwd als een seksueel overdraagbare aandoening (SOA) of, in andere woorden, een geslachtsziekte. Het virus is zéér besmettelijk en kan ook op andere manieren overgedragen worden, bijvoorbeeld door het gezamenlijk gebruik van een vochtige handdoek of washandje en mogelijk bij het verwisselen van luiers. Op die manier kunnen ook (kleine) kinderen besmet raken en wratjes krijgen.

En kun jij dus ook weer besmet worden als je een luier verwisselt.
    Misschien een misverstand?

Officieel meubelstuk van de site ralfke's schermafbeelding
    Leeftijd
    48
    Actieve recensies
    309

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Youngyoung
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door girlygirll
    Het virus is zéér besmettelijk en kan ook op andere manieren overgedragen worden, bijvoorbeeld door het gezamenlijk gebruik van een vochtige handdoek of washandje en mogelijk bij het verwisselen van luiers. Op die manier kunnen ook (kleine) kinderen besmet raken en wratjes krijgen.
    Die hele wrattenkwestie gaat inderdaad veel verder dan
    neuk- of pijp-risiko's.
    Ik heb last van wratten in de achterkant van de nek en op mijn borst gehad en het staat voor mij vast,dat ik die heb opgelopen bij Thai-massagesalons:Alleen al door smerig bedden/matrasgoed kan je het wrattenvirus oplopen!
    Ik heb deze link vrij laat gelegd,waardoor ik niet meer precies kan vaststellen bij welke massagesalon ik ze heb opgelopen(alhoewel ik wel mijn vermoedens heb).
    Misschien is het een idee om een thread in het massagehoekje op te nemen,waar dit soort zaken kunnen worden vermeld?
    Ik kan mij niet voorstellen,dat er niet meer mensen last van wratten hebben gekregen,na bezoek aan een thaimassagesalon!De hygiëne schiet daar regelmatig tekort!Het komt maar zeer zelden voor dat ik zie,dat slopen en lakens worden verschoond.Meestal zijn ze goor of hebben een donkere kleur.
    Die wratten (donker rode) in de achterkant van de nek...op de borst en op de been heb ik ook een keer gehad.
    Ik heb altijd het vermoeden gehad ze opgelopen te hebben via (vuil) of besmette matrassen ....tijdens mijn bezoekjes althans
    Wat voor iets het was heb ik nooit geweten....ze zijn toen vanzelf verdwenen, maar ze hebben er een lange tijd gestaan eigenlijk.
    Misschien toen maar eens beter toen naar de dokter gegaan...dan had ik tenmiste geweten wat voor iets het was.
    Ik geloof nooit dat het een soa was.....maar ben er werkelijk van overtuigd dat het een soort huidaandoening was die je kan oplopen via vuile beddengoed.

Grtz Ralfke
    Als we niet wandelen,zitten wij natuurlijk weer hier en leidt ons dan niet in bekoring,stap stap,struikel,Ralf was here !

Schrijft best een beetje
    Leeftijd
    12
    Actieve recensies
    4

Standaard

Hallo,

Moet je hier altijd voor naar je huisarts? kan je geen smeerseltje halen bij de apotheek?

Dewolden
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The
    Hallo,

Moet je hier altijd voor naar je huisarts? kan je geen smeerseltje halen bij de apotheek?
    Als je denkt dat je besmet bent, kan je beter eens na de dokter gaan.
    15 jaar geleden heb ik ook deze wratten gehad, terwel ik helemaar geen sex had.
    maar kwam toen wel vaak in de sauna, dus die wratten kunnen overal krijgen als je niet oplet. :-[

Ben nieuw maar heel ervaren!
    Leeftijd
    33
    Actieve recensies
    0

Standaard

Een oude vriend van me heeft deze genitale wratten, oftewel HPV ook gehad. In nederland kreeg hij van de dokter een zalfje waarmee hij de bultjes moest aanstippen. Ze bleven echter terug komen. Toen hij een keer in het buitenland was (Oostblok), ontdekte hij nieuwe bultjes. Hij is aldaar naar de dokter gegaan en die zei hij ze weg kon laseren (dus niet bevriezen zoals hier in nederland) Hij heeft vervolgens de dokter in Nederland gebeld en hem verteld van deze methode. De dokter in Nederland zei dat hij het meteen moest doen. Niet alleen is het spotgoedkoop daar, maar ze komen ook nooit meer terug. Hij heeft het vervolgens laten doen en heeft er inderdaad nooit meer last van gehad. De reden dat ze het in Nederland niet doen is omdat die laserbehandeling een te kostbare methode is. >

Een leuke bijkomstigheid nog; De zalf die je in Nederland krijgt voor het aanstippen van deze bultjes, helpt ook tegen bultjes die je kunt krijgen na het scheren !!

Woont hier bijna
    Actieve recensies
    33

Standaard

Dat genitale wratten virus komt overal voor. Of je wel of geen last hebt is individueel, net als met voetwratten. Komen vaak terug en op bepaald moment blijven ze weg. Hetzelfde geldt voor het herpes virus, 95% van de bevolking heeft op oudere leeftijd antistoffen, is er dus mee in aanraking geweest, maar niet 95% heeft klachten. Gelukkig maar!

Komt hier best vaak
    Actieve recensies
    65

Standaard

Een leuke bijkomstigheid nog; De zalf die je in Nederland krijgt voor het aanstippen van deze bultjes, helpt ook tegen bultjes die je kunt krijgen na het scheren !!

Hoe heet dit smeerseltje?

Pagina 1 van 11 12345 6 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten